مدیران خودروعصر اعتبار

نائب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران مطرح کرد؛

سرمایه گذاری مطمئن و قانونی با ورود مسکن به بورس کالا

عصر ساختمان- نائب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: عرضه مسکن در بورس کالا به شفافیت معاملات مسکن منجر می شود و مردم می توانند در فضایی شفاف، مطمئن و قانونی سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری مطمئن و قانونی با ورود مسکن به بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از اتاق تهران، سیدحسین سلیمی به مزیت های عرضه مسکن در بورس کالا اشاره کرد و گفت:عرضه مسکن در بورس کالا حرکتی به سوی شفافیت است وعرضه عمومی مسکن در بورس کالا منجر به افزایش راهکارهای فروش خواهد شد. هرچند در ابتدای کار عرضه هر نوع کالایی در بورس کمی مشکل به نظر می رسد اما پس از شکل گیری ساختارهای موجود به شرایط بهتری می رسیم که مسکن هم از این قاعده مستثنی نیست.

    وی افزود: یکی از مهم ترین پیامدهای عرضه مسکن در بورس کالا جلب اعتماد بیشتر مردم است به طوری که بارها پیش آمده است که مردم برای به کارگیری سرمایه های خرد در پروژه های بزرگ ساختمان سازی نام نویسی کردند اما در نهایت علاوه بر بی نتیجه ماندن کار، سرمایه اولیه شان را هم از دست دادند. در بورس به دلیل اعمال مقررات مربوط به شناسایی شرکت ها، امکان کلاه برداری و سوءاستفاده از حسن نیت مردم نیست و مردم می توانند در فضایی شفاف، مطمئن و قانونی سرمایه گذاری کنند.

    سلیمی اظهار کرد: یکی از انتقاداتی که به عرضه مسکن در بورس کالا وارد  می شود از ناحیه تعداد کم انبوه سازان و شرکت های شناسنامه دار فعال در این زمینه است که این انتقاد از این جهت بخش بزرگی از ساخت و سازها که در سطح واحدهای پنج طبقه و 20 واحدی انجام می شود، صحیح است اما نمی توان از سوی دیگر نیازهای بخش مسکن به حضور در بورس کالا را نادیده گرفت.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک مسکن شرکت سرمایه گذاری مسکن تاسیس می کند که تاسیس این شرکت همراه با تشویق مردم برای سرمایه گذاری در بخش مسکن بوده و بهتر است به منظور ارائه بهتر و شفاف تر، عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا انجام شود زیرا این اقدام هم برای بهبود وضع موجود هم برای آینده ای بهتر لازم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی