مدیران خودروعصر اعتبار

تصویب پنج روستای هدف گردشگری و ۲ روستای دارای بافت با ارزش در برنامه ششم توسعه

عصر ساختمان- با برنامه ریزی های انجام شده در بخش های مختلف برنامه ششم توسعه، پنج روستای هدف گردشگری و ۲ روستای دارای بافت با ارزش برای استان زنجان در این بخش لحاظ شده است.

تصویب پنج روستای هدف گردشگری و ۲ روستای دارای بافت با ارزش در برنامه ششم توسعه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، بر اساس سرشماری سال 95، جمعیت این استان در نقاط شهری 711 هزار و 177 و در نقاط روستایی 346 هزار و 284 نفر شمارش شده است و استان 905 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
    بنابر اظهار نظر کارشناسان روستاهای این استان در بخش های مختلف به ویژه گردشگری قابلیت های متعددی دارد و سرمایه گذاری در این بخش به یقین نتایج مفید و مثبتی را به همراه دارد.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در این ارتباط  گفت: در بخش گردشگری روستایی برنامه ششم توسعه، توجه به روستاهای دارای قابلیت گردشگری جایگاه ویژه ای دارد لذا در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت به شناسایی روستاهای مستعد گردشگری و دارای بافت با ارزش اقدام کرده است.
    سجاد صنعتی منفرد افزود: بر این اساس با کوشش و تلاش فراوان پنج روستا به عنوان روستاهای پیشنهادی و مصوب جهت تهیه طرح گردشگری و 2 روستا نیز به عنوان روستاهای دارای بافت با ارزش در برنامه ششم توسعه قرار داده شده است.
    وی بیان کرد: روستاهای ماری و حاج سیران در شهرستان زنجان، روستاهای ولیدر و شیت در شهرستان طارم، روستاهای علم کندی در شهرستان سلطانیه، پنج روستای مصوب تهیه طرح گردشگری و روستاهای قوزلو و خورجهان شهرستان ماهنشان نیز 2 روستای دارای بافت با ارزشی هستند که تهیه طرح آنها در برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده است که با تخصیص اعتبارات لازم تهیه طرح، آنها آغاز خواهد شد.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: طرح هادی روستایی هدف گردشگری، طرحی است که از طریق شناسایی سرمایه ها و ظرفیت های زیست بوم و نظامهای اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و گردشگری مراکز روستایی در اقدامی همگن با محیط و با تکیه بر مشارکت ذینفعان به دنبال ساماندهی بهینه نظام فعالیت و اسکان به منظور توسعه روستا و تحقق اهداف گردشگری روستایی است.
    وی، با اشاره به اهداف طرح هادی روستایی با هدف گردشگری ادامه داد: فراهم کردن شرایط توسعه و عمران روستاها با توجه به زمینه های زیست بوم و ظرفیت های بالفعل و بالقوه در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، کالبدی به ویژه گردشگری از اهداف اجرای طرح هادی روستایی است.
    صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: تامین و توزیع عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی - تولیدی و رفاهی برای ساکنان و گردشگران و هدایت و نظارت بر توسعه فیزیکی و کالبدی - فضایی روستا مبتنی بر ارتقا محیط کالبدی و گسترش فعالیت های گردشگری از دیگر اهداف طرح یاد شده در این بخش است.
    صنعتی منفرد، به تحریک زمینه های موجود برای توسعه و ارتقاء گردشگری روستایی و تبدیل گردشگری به قوه محرکه اقتصادی روستا و ارتقاء کیفیت زندگی روستایی اشاره کرد و گفت: این مهم در تحقق اهداف اقتصادی با رویکرد تولید و اشتغال نفش بسزایی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار