مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

وام بافت فرسوده در تاریخ کشور بی‌سابقه است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی اعطای تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصد به انبوه‌سازان برای نوسازی بافت فرسوده را در تاریخ کشور بی‌نظیر دانست و گفت: امیدواریم به زودی مصوبه دیگری برای اعطای تسهیلات ۸ درصد به متقاضیان نیز ابلاغ شود.

وام بافت فرسوده در تاریخ کشور بی‌سابقه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  ایسنا, محمدسعید ایزدی اظهار کرد: در روزهای اخیر 1000 میلیارد تومان تسهیلات نوسازی برای اعطا به انبوه سازان انجام شد که در واقع اتفاق بزرگی برای حمایت از انبوه‌سازان در نوسازی بافت‌های فرسوده محسوب می شود.

    وی افزود: جلساتی را با بانک مرکزی و معاونت اجرایی درخصوص دو مصوبه داشتیم که اعطای تسهیلات به انبوه سازان یکی از آنها بود و توسط بانک مرکزی انجام شد. مصوبه دوم هم به میزان 1000 میلیارد تومان که امیدواریم ابلاغ شود تسهیلات برای مردم است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نحوه تامین تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده گفت: بانک مسکن از محل استمهال مسکن مهر مبلغ 1000 میلیارد تومان به اضافه 4000 میلیارد تومان که خودش اضافه می‌کند تسهیلات نوسازی 12 درصد به مالکان و ساکنان بافتهای فرسوده پرداخت می کند.

    ایزدی پرداخت این تسهیلات را فرصتی کم نظیر برای انبوه سازان و خریداران مسکن در بافتهای فرسوده دانست و گفت: ساز و کاری که این مصوبه در نظر گرفته تضمین فروش برای انبوه سازان فراهم می‌کند زیرا با توجه به سود 8 درصد قطعا تقاضا برای خرید این واحدها بالا می رود. انبوه سازی که می‌خواهد در این بافتها پروژه‌ای را شروع کند با استفاده از سرمایه‌گذاری خرد از طریق مالکان وجوهی دریافت می‌کند، خودش هم پولی می‌گذارد و اگر دو سپرده 40 میلیون تومانی در بانک بگذارد 160 میلیون تومان وام با سود 8 درصد دریافت می کند که در تاریخ ایران بی‌سابقه است.

    وی تصریح کرد: وجود 2.6 میلیون مسکن خالی در کشور نشان می دهد که انبوه سازان تاکنون راه را اشتباه رفته اند لذا باید از این به بعد در سرمایه‌گذاری دقت کنند. قطعا بافت فرسوده بهترین نقطه برای سرمایه گذاری است.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به آمار رو به رشد پروانه های ساختمانی در بافت فرسوده تهران گفت: آمار پروانه صادره در کل شهر تهران از ابتدای سال جاری تا الان منفی بوده اما در مناطق 11 و 12 معادل 56 درصد رشد داشته است. این نشان می‌دهد سرمایه گذاران متوجه شده‌اند باید کجا ورود کنند.

    ایزدی به رشد متوسط قیمت مسکن در منطقه 12 اشاره و خاطرنشان کرد: گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن در تیرماه سال جاری نشان می دهد بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه 12 با 13 درصد افزایش تعلق دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار