مدیران خودروعصر اعتبار

کلیدی ترین وقایع بازار مسکن در هفته ای که گذشت!

عصر ساختمان- موضوعاتی مانند کاهش قیمت اجاره، افزایش فروش آپارتمان های قدیمی، کاهش معاملات آپارتمان در تهران، گرانی در بازار مصالح ساختمانی و اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات حاشیه نشینی از مهمترین اخبار بخش مسکن در هفته گذشته بود.

کلیدی ترین وقایع بازار مسکن در هفته ای که گذشت!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مجله خبری ihome.ir، در هفته ای که پشت سرگذاشتیم عمده ترین وقایع بازار مسکن به شرح زیر است:

    قیمت اجاره کاهش یافته است

    رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بیش از 95 درصد مستاجران را دهکهای پایین تشکیل می دهند که حقوقشان بین 12 تا 20 درصد رشد داشته است بنابراین موجر هر چند هم بخواهد رقم اجاره را بالا ببرد باید ظرفیتی در مستاجر وجود داشته باشد.

    فروش آپارتمان های قدیمی بیشتر شد!

    در شرایطی که هنوز بازار فروش واحدهای مسکونی نوساز با 46 درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات تیرماه شهر تهران را به خود اختصاص می دهد، درصد تغییر تعداد معاملات واحدهای 16 سال به بالا نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد افزایش یافته است.

    کاهش معاملات آپارتمان در تهران!

    گزارش بانک مرکزی حاکی است که میزان معاملات و متوسط قیمت خرید و فروش آپارتمان مسکونی در شهر تهران طی تیرماه نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 2.5 درصد کاهش و6.2 افزایش یافته است.

    گرانی به بازار مصالح ساختمانی پا گذاشت!

    شرایط رکودی بازار مسکن نرخ‌های کاذب مصالح ساختمانی شرایط را وخیم تر کرده به گونه ای که تاثیر آن بر بازار اجاره بها و خرید و فروش مسکن مشهود است.

    اختصاص 500 میلیارد تومان برای حل مشکلات حاشیه نشینی

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: سازمان برنامه و بودجه از محل تملک دارایی های دولت، 500 میلیارد تومان به رفع مشکلات حاشیه نشینی تخصیص داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی