مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت گذر از شیوه‌های سنتی در بازار معاملات مسکن

عصر ساختمان- کارشناس مسکن با تاکید بر ضرورت گذر از شیوه دریافت اطلاعات در بازار مسکن توسط مردم از روش‌های سنتی به روش‌های جدید، گفت: یکی از حقوق مردم این است که به اطلاعات شفاف بازار مسکن دسترسی کاملی داشته باشند.

ضرورت گذر از شیوه‌های سنتی در بازار معاملات مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  تسنیم،علیرضا اشکان با تاکید بر این‌که یکی از برنامه ها باید این باشد که مطلع شدن مردم از این که به چه اطلاعاتی در بازار مسکن می توانند دسترسی داشته باشند، اظهار کرد: وقتی حوزه داده های کلان و مدیریت آن در بازار مسکن مطرح نبود، نوع تفکر سنتی بود؛ یعنی می رویم از یک بنگاه املاک درباره قیمت مسکن یک محله پرس و جو می‌کنیم.

    وی ادامه داد:‌ به طور مثال 100 بنگاه املاک در یک محله قیمت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند و در سامانه میانگین این نرخ‌ها را دریافت کرده و داده های بد را حذف می‌کنیم.

    وی با بیان این‌که اصحاب رسانه وظیفه دارند که مردم را از حقشان در تمام حوزه‌ها به خصوص در حوزه مسکن و قیمت‌های آن مطلع کنند، تاکید کرد:  ممکن است خیلی افراد نسبت به، به روز شدن کسب و کار در بازار مسکن موضع بگیرند، مثلا در بانکداری همه گاردها از بین رفته و شما می‌توانید بدون کوچکترین تردید از رمز دوم استفاده می‌کنید.

    کارشناس بازار مسکن  با اشاره به این‌که در گذشته این‌گونه نبود، اظهار کرد: در بخش مسکن به دنبال این هستیم که قیمت‌های ارائه شده از سوی مشاوران املاک را جمع آوری و آنرا غربال کنیم؛ یعنی داده‌های پرت را حذف می‌کنیم شاید فردی بخواهد با چنین قیمت‌هایی در بازار جهت‌دهی کند.

    اشکان با بیان این‌که سیستم موجود برای این کار یادگیرنده است و به افزایش و کاهش‌های ناگهانی حساس بوده و آلارم می‌دهد، افزود: در زمان رکود شاهد چنین اتفاقاتی در بازار مسکن بودیم که عده‌ای به دنبال جهت‌دهی در این بخش بودند، البته الان که مقداری بازار بهتر شده شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم.

    مدیرعامل سامانه جامع ارتباطی مسکن، اظهار کرد: مسکن تا حدودی از رکود خارج شده و سامانه‌های موجود در بازار هم توانسته‌اند بین مشتری و بنگاه ارتباط خوبی برقرار کنند که این مسئله به بهبود وضعیت مسکن کمک کرده است.

    اشکان با اشاره به این‌که هم‌اکنون خیلی سریع و مطئمن می‌توان مشاور معتمد را پیدا کرد، افزود:‌خوشبختانه امسال بسیاری از بنگاه‌های املاک از طریق سامانه جامع اطلاعات مسکن توانسته‌اند خدمات خوبی را به مردم ارائه دهند.

    وی بیان کرد: وقتی بنگاه‌های املاک در قالب یک برند فعالیت می‌کنند، مخاطبان راضی‌تر از گذشته هستند، با خیالی آسوده‌تر وارد بازار مسکن شده و انتخاب مناسبی را انجام می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو