مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل سلامت شهرداری تهران;

۱۴ اتاق مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌ها تأسیس شد

عصر ساختمان- مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: ۱۴ اتاق مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌ها تأسیس شد.

۱۴ اتاق مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌ها تأسیس شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سمانه زمانی در همایش کشوری تغذیه با شیر مادر که  در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: اداره سلامت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تمام تلاش خود را در راستای ترویج و فرهنگ سازی در جامعه به منظور تغذیه با شیر مادر و اهمیت آن انجام خواهد داد.

    وی با اشاره به این ظرفیت ها  اظهار داشت: خانه های سلامت، کانون های مادر و کودک، اتاق مادر و کودک، فضاهای آموزشی و مشاوره ای و ظرفیت های فرهنگی ترویجی در اختیار ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر قرار گرفته است.

    مدیرکل سلامت شهرداری تهران  ادامه داد: خانه های سلامت دارای ظرفیت های عظیمی برای آموزش مادران در راستای ارتقای دانش آنها در خصوص آشنایی با شیر مادر هستند.

    زمانی تصریح کرد: ظرفیت های کانون مادر و کودک و اتاق های مادر و کودک در پایانه ها و ایستگاه های مترو می تواند در این حوزه نقش موثری داشته باشد.

    وی با بیان این مطلب که خانه های سلامت محلات 354 گانه شهر تهران اقدامات متعددی را در قالب نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی مورد نیاز مادران صورت داده اند تأکید کرد: برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در خصوص مزایای تغذیه با شیر مادر، ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها به ویژه مادران شیرده، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در ایستگاه های ارائه خدمات سلامت و همکاری با مراکز دانشگاهی از جمله این اقدامات است.

    مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی 14 اتاق مادر و کودک خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه و منزلت زنان در اسلام و در راستای برطرف کردن مشکلات حاصل از فقدان امکانات لازم ویژه مادران و فرزندان شیرخوار در سطح شهر و اماکن عمومی، ضرورت ایجاد اتاق مادر و کودک به عنوان یک راهکار و تجربه نو مطرح شد.

    زمانی اظهار کرد: در حال حاضر اتاق های مادر و کودک در 10 ایستگاه مترو و 4 پایانه به همت شهرداری تهران دایر شده است. این مراکز در راستای فراهم آوردن امکانات رفاهی و آسایش و خدمات رسانی به مادران شیرده و نوزادان آنها و احترام به هویت اجتماعی آنان در پایانه های اتوبوسرانی و تعدادی از ایستگاه های مترو دایر شده است.

    وی افزود: هدف از راه اندازی خانه های مادر و کودک حفظ جایگاه و منزلت زنان و کودکان و سفارش اکید دین اسلام مبنی بر رعایت حقوق زنان، بهداشت و اهمیت کودکان، رعایت اصول فرهنگی و مذهبی در خصوص حفظ حریم زنان، نیازهای خاص مادران و کودکان در دوران کودکی و فراهم آوردن امکانات رفاهی و آسایش مسافران بوده است.

    مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما برای گسترش ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی خود از ظرفیت سازمان زیباسازی، شرکت بهره برداری راه آهن شهری و فضاهای تبلیغاتی در سطح شهر، همچنین برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی و توزیع بسته های آموزشی بهره برده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار