مدیران خودروعصر اعتبار

پرونده مسکن مهر در استان یزد با تکمیل ۱۵۹۱ واحد باقی مانده بسته شد

عصر ساختمان- پرونده مسکن مهر استان یزد در هفتمین مرحله بهره برداری از این واحدها با تکمیل یکهزار و ۵۹۱ واحد و جشن تکمیل این واحدها روز چهارشنبه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، استاندار و مسئولان استان بسته شد.

پرونده مسکن مهر در استان یزد با تکمیل ۱۵۹۱ واحد باقی مانده بسته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، استاندار یزد در آیین بهره برداری از آخرین واحدهای مسکن مهر استان گفت: سهمیه مسکن مهر استان یزد حدود 22 هزار واحد با مساحت 386 هکتار بوده که در مجموع 21 هزار و 29 واحد تحویل متقاضیان شده و 250 واحد نیز در 2 طرح به دلیل مشکلات حقوقی در دستگاه قضایی در حال بررسی و پیگیری است.
    سیدمحمد میرمحمدی با بیان اینکه طرح مسکن مهر از ایده های خوب دولت قبل بوده، افزود: اشکال اساسی در این طرح تعجیل در بعضی امور و نوع واگذاری پروژه های انبوه سازی به برخی پیمانکاران بوده که مشکلاتی را برای این طرح ایجاد کرد.
    وی با بیان مشکلات مسکن مهر اشکذر در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تصریح کرد: برای جلوگیری از مشکلات مشابه، نظارت بر این طرح ها بیشتر شد و به همین دلیل پروژه های مسکن مهر یزد از نظر کیفیت و مقاومت جزو استان های برتر کشور است.
    استاندار یزد گفت: امروز پرونده مسکن مهر در استان یزد به عنوان دومین استان کشور بسته شده ولی باید در اجرای طرح های مشابه به دلیل ثبت جهانی شهر یزد به سنت های شهرسازی و معماری بومی توجه جدی شود.
    میرمحمدی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی توجه خاصی به بحث ثبت جهانی یزد داشته و 2 جلسه نیز در این خصوص برای برسی مسائل یزد تشکیل شده که باید الزامات ثبت جهانی در مصوبات بیش از پیش رعایت شود.
    وی خاطرنشان کرد: برخی اقدامات وزارت راه و شهرسازی درزمینه اجرای زیرساخت ها و محوطه سازی مسکن مهر که در تعهد این وزارتخانه نبوده، جای تقدیر دارد که همین اقدامات زمینه تکمیل طرح های استان یزد را فراهم کرده است.
    ** بهره برداری از 60 درصد واحدهای مسکن مهر استان یزد در دولت یازدهم
    مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این آیین با تقدیر از دست اندرکاران اجرای طرح مسکن مهر گفت: طرح مسکن مهر در مدت طولانی اجرا شد و بالاخره در دولت تدبیر و امید در قالب 21 هزار و 29 واحد به اتمام رسید.
    محمدرضا نقصان محمدی افزود: در این استان بهترین مکان یابی برای مسکن مهر در محدوده شهری و دارای زیرساخت ها انجام شده اما برخی طرح ها نیازمند تامین برخی زیرساخت هاست.
    مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه 386 هکتار زمین در این استان برای ساخت واحدهای مسکن مهر اختصاص یافته، ادامه داد: امروز و در آخرین مرحله، یکهزار و 591 واحد مورد بهره برداری قرار گرفت .
    نقصان محمدی از تحقق صد درصدی خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر استان با یارانه ها و کمک دولت خبر داد و اظهار کرد: در مجموع 21 هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر استان یزد هزینه شده که 32 میلیارد تومان آن برای ساخت 16 مسجد هزینه شده است.
    وی با بیان اینکه 11 مدرسه و 44 مرکز تجاری نیز در جوار واحدهای مسکن مهر ساخته شده، خاطرنشان کرد: 12 هزار واحد مسکن مهر که بیش از 60 درصد واحدهای استان را شامل می شود در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره برداری شده است.
    مجموع واحدهای مسکن مهر کشور 2 میلیون و 200 هزار واحد بوده که ساخت یک میلیون و950 هزار واحد به اتمام رسیده و یک میلیون و 835 واحد بهره برداری شده است.
    در دولت تدبیر و امید 880 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده که این میزان در دولت های گذشته 680 هزار واحد بوده است.
    سهم مسکن استان یزد از کل واحدهای مسکونی کشور 1.52 درصد است و در این استان در مجموع 304 هزار مسکونی وجود دارد که بیش از 252 هزار واحد آن در مناطق شهری و بیش از 51 هزار واحد نیز در روستاها ایجاد شده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو