مدیران خودروعصر اعتبار

«تاریخانه» رسما نماد دامغان شد

عصر ساختمان- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: با تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان، «مسجد تاریخانه» به عنوان نماد دامغان انتخاب شد.

«تاریخانه» رسما نماد دامغان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، معصومه داودیان بااعلام این خبر افزود: این انتخاب بر اساس خواست جمعی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان دامغان انجام شد.

    وی گفت: چندی پیش جمعی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان دامغان، در نامه ای خطاب به امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان، با تبیین و تشریح جایگاه نماد در معرفی شهرها، خواستار تعیین «مسجد تاریخانه» به عنوان نماد این شهرستان شده بودند.

    داودیان با تاکید بر اینکه مسجد تاریخانه سند تدین و تمدن دامغان است، افزود: این درخواست در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح و پس از بررسی و تایید این پیشنهاد، مقرر شد برنامه‌های اجرایی مورد نظر سمن‌ها در رابطه با معرفی این مسجد تاریخی، به کمیته تخصصی ارسال و مورد ارزیابی و اجرا قرار گیرد.

    وی گفت: مسجد تاریخانه یکی از قدیمی ترین مساجد ایران است که در نیمه دوم قرن دوم هجری قمری ساخته شده و در سال 1310 هجری شمسی با شماره 80 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان ابراز امیدواری کرد: انتخاب این مسجد تاریخی به عنوان نماد دامغان، زمینه معرفی هر چه بیشتر این بنای فاخر را به جهانیان فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی