مدیران خودروعصر اعتبار

دوره «برزخ» شورای شهر

عصر ساختمان- شورای نگهبان موافقت خود را با اتمام کار شورای شهر چهارم در مردادماه سال جاری اعلام کرد.

دوره «برزخ» شورای شهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، به این ترتیب رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه علنی روز گذشته اعلام کرد که این جلسه آخرین جلسه رسمی شورای شهر چهارم است. به گفته مهدی چمران، شورای نگهبان موافقت خود را مبنی بر پایان کار شوراها در دوره چهارم در تاریخ 12 یا 13 مرداد اعلام کرده که به معنای پایان یافتن دوران شورای چهارم در مرداد ماه است.

     

    بنابراین شورای شهر پنجم برای آغاز به کار خود منتظر ابلاغ قانون از سوی رئیس‌جمهوری است.  روال قانونی تغییر تاریخ اتمام شوراها به گونه‌ای است که باید برای اجرا، قانون از سوی رئیس‌جمهوری به وزیر کشور ابلاغ شود که هنوز این اقدام انجام نشده است. از این رو دو سناریو برای زمان آغاز به کار رسمی شورای شهر پنجم وجود دارد. برمبنای سناریوی اول در صورتی که رئیس‌جمهوری همین هفته قانون جدید را ابلاغ کند شورای شهر پنجم می‌تواند از هفته دیگر به‌طور رسمی کار خود را آغاز کند؛ اما در سناریوی دوم اگر زمان ابلاغ این قانون بیشتر از یک هفته طول بکشد امکان آنکه آغاز تشکیل جلسات شورای شهر پنجم به شهریور ماه برسد، وجود دارد.

    طبق قانون اعتبارنامه اعضای شورای شهر چهارم نهایتا روز جمعه همین هفته به پایان می‌رسد. بنابراین اگر ابلاغ قانون جدید شوراها به بعد از مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری موکول شود از روز جمعه تا زمان آغاز به کار رسمی شورای شهر پنجم، پایتخت بدون شورا و یک نهاد ناظر مدیریت شهری اداره خواهد شد. به ویژه آنکه در روزهای اخیر زمزمه‌هایی در مورد آماده شدن محمدباقر قالیباف شهردار تهران برای ترک ساختمان بهشت نیز شنیده می‌شود. همچنین تایید ناگهانی قانون جدید شوراها سبب شد تا بدون اعلام قبلی و بدون آنکه تدابیر ویژه برای جلسه پایانی این دوره اخذ شود، به‌طور ناگهانی رئیس شورا در پایان جلسه دیروز اتمام کار شورای این دوره را اعلام کند؛ به گونه‌ای که به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر نیز از این موضوع غافلگیرشدند. به گفته کارشناسان بهتر بود شورای چهارم در آخرین جلسه گزارشی از عملکرد چهارساله خود ارائه می‌داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار