مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور استاندار گیلان؛

عملیات احداث بزرگترین سد لاستیکی جهان در شهرستان آستارا آغاز شد

عصر ساختمان- عملیات اجرایی بزرگترین سد لاستیکی جهان و ایران بر روی رودخانه ملا هادی در روستای خانه های آسیاب شهرستان آستارا با حضور استاندار گیلان آغاز شد.

عملیات احداث بزرگترین سد لاستیکی جهان در شهرستان آستارا آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  مهر، عملیات اجرایی بزرگترین سد لاستیکی جهان و ایران و یازدهمین سد لاستیکی استان گیلان ظهر سه‌شنبه با حضور محمد علی نجفی استاندار، حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، محمد شهبازی ناظر گمرکات، کاظم لطفی مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای و علی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، یونس رنجکش فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان آستارا در حاشیه رودخانه ملا هادی و در روستای خانه های آسیاب کلنگ زنی شد.

    این سد لاستیکی که بر روی رودخانه ملا هادی و در روستای خانه های آسیاب به فاصله هشت کیلومتری شهرستان آستارا وتوسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان احداث می شود، 1.5 میلیون متر مکعب حجم ذخیره  آب خواهد داشت و قدرت تنظیم سالانه سد به میزان 10 میلیون متر مکعب است.

    برآورد هزینه اجرایی این طرح ملی که با هدف توسعه و بهبود اراضی شالیزاری در حدود 100 هکتار، فراهم آوردن جاذبه گردشگری مناسب و تامین آب روستاهای محدوده سد احداث می شود،  12 میلیارد تومان است که پیمانکار طرح در مدت 18 ماه این پروژه مهم آبی کشور را به اتمام می رساند.

    استاندار گیلان  در مراسم  گلنگ زنی و آغاز رسمی احداث این سد، اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهمی که در شهرستان مرزی آستارا توسط استانداری گیلان پیگیری می شد، حل مشکلات آبی در بحث کشاورزی و آب شرب بود.

    محمد علی نجفی با بیان اینکه در حوزه تامین آب زراعی در استان با مشکل مواجه هستیم، افزود: در طول سه سال گذشته مدیریت خوبی در حوزه آبی داشته ایم.

    وی ادامه داد: امسال نیز در مدیریت آب استان با کمترین تنش و بحران مواجه بودیم و با توجه به بارش های مناسب سالانه و منابع خوب آبی در سطح استان گیلان، باید زیرساخت های  موجود در این زمینه اصلاح و بهسازی شود.

    استاندار گیلان با اشاره به اهمیت شهرستان مرزی آستارا برای استان گیلان و وجود برخی حساسیت ها، گفت: فعالیت های عمرانی بسیار خوبی در آستارا در حال انجام است و مدیران استانی و شهرستانی باید در حل مشکلات این شهرستان مرزنشین جدی بوده و به آستارا نگاه ویژه ای داشته باشند.

    نجفی پروژه مهم راه آهن رشت به آستارا را یادآور شد و تصریح کرد: راه آهن رشت به آستارا جزء تعهدات دولت است و پیگیر اتمام این پروژه  مهم هستیم.

    نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه شهرستان آستارا با توجه به میزان بارش بسیار خوب سالانه، با کمبود آب مواجه است، اظهار کرد: آستارا به لحاظ منابع  آبی از ظرفیت بالایی برخوردار است و در این رابطه سهم شهرستان آستارا در بین شهرستان های گیلان احداث دو سد بر روی رودخانه های ملا هادی و چلوند است.

    ولی داداشی افزود: طرح جامع آب رسانی به شهر گردشگر پذیر آستارا از انتظارات مردم شهرستان است.

    فرماندار شهرستان آستارا نیز در این مراسم  با بیان اینکه زیر ساخت های حوزه آبی شهرستان آستارا مربوط به 40 سال گذشته است، اظهار کرد: شهرستان آستارا از شهرستان های پر تنش آبی استان گیلان است.

    یونس رنجکش افزود: با توجه به جمعیت شناور شهرستان آستارا و تردد پرشمار مسافران داخلی و خارجی و مصرف بالای آب در این شهرستان یکی از تهدیدات جدی در آستارا بحران آب در آینده است.

    وی قطعی مکرر آب در شهرستان  مسافر پذیر آستارا را یادآور شد و گفت: ما در آستارا ذخیره آبی نداریم و در این رابطه توسعه زیرساخت های آبی ضرورت دارد.

    استاندار گیلان و هیأت همراه آن را که جمعی از مدیران ادارات کل دستگاه های اجرایی استان گیلان تشکیل می دادند، در بدو ورود به شهرستان مرزی آستارا مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفتند و پس از آن با حضور در مزار شهدای شهرستان آستارا به مقام شامخ این شهدای والا مقام با نثار گل و قرائت فاتحه  ادای احترام کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو