مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه صنعت ساختمان تهران (۱)

متولی برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در گفت و گو با «عصرساختمان»: نمایشگاه‌های تخصصی محل تقویت صادرات غیرنفتی

عصر ساختمان- در آغاز دهه سوم مرداد ماه سال ۱۳۹۶ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان برترین شرکتهای فعال در حوزه ساخت و ساز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان است، نمایشگاهی که برای دوازدهمین سال متوالی به همت اتاق تعاون ایران برگزار خواهد شد.

متولی برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در گفت و گو با «عصرساختمان»: نمایشگاه‌های تخصصی محل تقویت صادرات غیرنفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، با توجه به وجود تنگناها و فرصت‌های بالقوه و بالفعلی که در عرصه صنعت ساختمان کشورمان وجود دارد نمایشگاه هفدهم می‌تواند با تحریک بازار عرضه و تقاضا و  باز شدن این مجموعه در هم تنیده و روان شدن فعالیت‌ها مسبب آشنایی و ارتباط نزدیک تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و کاهش چرخه تولید تا مصرف و بسترسازی ارتباط بین سرمایه گذار، کارفرما، ارائه دهندگان تجهیزات، مشاوران، پیمانکاران و مهندسان باشد. به مناسبت این رخداد نمایشگاهی، فرصتی مهیا شد تا درخصوص کم و کیف نمایشگاه مذکور با دکتر سیدمحمد کریمی عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران و متولی برگزاری نمایشگاه مذکور به گفتگو بنشینیم که مشروح آن را می‌خوانید:
    عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران وضعیت صنعت ساختمان سال جاری را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: وجود قوانین بالادستی در نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ایران به ویژه قانون اساسی، پیرامون امر مسکن، همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری، سیاستهای متخذه تمامی دولتها به این امر ایجاب می‌کند تا مسکن به‌عنوان یک مولفه اثرگذار اجتماعی و در مقیاسی فراتر از صنعت ساخت و ساز کشور در ابعاد کلان‌تر و به ویژه حوزه اقتصاد مورد توجه واقع و از سوی دیگر همواره به عنوان یکی از مهمترین دارایی‌های سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی قرار گیرد. بنابراین چنانچه سیاست‌های آتی دولت در خصوص ساماندهی بازار مسکن مشخص شود و برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت توسط سیاستگذاران کلان در این خصوص ترسیم گردد و همچنین سیاستهای پولی و بانکی توسط بانک مرکزی در جهت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی اجرا شود، موجب فراهم شدن اطمینان سرمایه گذاران نسبت به آینده برای حضور در عرصه صنعت ساختمان می‌گردد. بنابراین می‌توان انتظار داشت مزیت سرمایه‌گذاری در بازارهای دیر نقدشونده اما سودده مانند بازار مسکن، افزایش پیدا ‌کند و به تدریج تقاضا برای ورود به این بازارها با اقبال بهتری نسبت به گذشته مواجه ‌شود.
    سیدمحمد کریمی در مورد تفاوت هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با نمونه سال گذشته خود، اظهار داشت: رویکرد برگزاری هفدهمین نمایشگاه با هدف آشنایی تولید کنندگان با آخرین دستاوردها و معرفی جدیدترین تکنولوژی ساخت مسکن در جهت تقویت کیفیت ساختمان‌ها، کاهش اتلاف انرژی، بالا بردن عمر مفید ساختمان‌ها و صیانت از سرمایه‌های مردم و در نهایت کمک در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و کمک به تقویت اقتصاد ملی است.
    با توجه به وجود تنگناها و فرصت‌های بالقوه و بالفعلی که در عرصه صنعت ساختمان کشورمان وجود دارد نمایشگاه هفدهم می‌تواند با تحریک بازار عرضه و تقاضا و  باز شدن این مجموعه در هم تنیده و روان شدن فعالیت ها به وسیله آشنایی و ارتباط نزدیک تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و کاهش چرخه تولید تا مصرف و بسترسازی ارتباط بین سرمایه گذار، کارفرما، ارائه دهندگان تجهیزات، مشاوران، پیمانکاران و مهندسان باشد. 
    متولی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان آتی با اشاره به حجم حضور مشارکت کنندگان در این نمایشگاه تصریح کرد: با توجه به اقبال گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی از نمایشگاه صنعت ساختمان تمامی سالنها و فضای باز نمایشگاه مورد استفاده و جانمایی شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.
    وی در مورد تاثیر حضور خارجی‌ها در رونق صنعت ساختمان کشور گفت: نکته اساسی که باید به آن توجهی خاص نمود آنست که، تکنولوژی بدون سرمایه پایدار نبوده و سرمایه بدون تکنولوژی به هرز خواهد رفت. پیشرفت تکنولوژی موجب افزایش هر چه بیشتر سرمایه است و اگر سرمایه گذار اهمیت بیشتری برای تکنولوژی قائل گردد، آن زمان سرمایه گذاری سود افزون تری را در بر خواهد داشت. جذب سرمایه وقتی امکان‌پذیر است که تکنولوژی داشته باشیم، اگر خواهان جذب سرمایه هستیم، نخست باید زمینه جذب تکنولوژی فراهم شود. یکی از مهمترین راه‌های آشنایی با آخرین دستاوردهای عملی حضور کشورهای مختلف با معرفی آخرین تکنولوژی صنعت ساختمان در نمایشگاه بین المللی است که با نگرشی کلان نگر مسائل صنعتی در چند سال آینده را پیش بینی نمود و خود را با نیازهای روز همگام ساخت و با پیشرفت‌‌های صنعتی در بخش‌های مختلف هماهنگ شد...
    متن کامل گفتگوی "عصرساختمان" با دکتر سیدمحمد کریمی عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران و متولی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان را در شماره یکم "ساختمان روز" بخوانید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار