مدیران خودروعصر اعتبار

گردشگری اسپانیا در مسیر یک سال رویایی دیگر

عصر ساختمان- گردشگری اسپانیا همچنان به رکوردشکنی ادامه می‌دهد و شمار توریست‌های خارجی در این کشور امسال هم با ۱۲ درصد رشد همراه بوده است.

گردشگری اسپانیا در مسیر یک سال رویایی دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  اسپانیا در طول چهار سال گذشته، هر سال رکوردهای گردشگری خود را جا به جا کرده و یکی از این دلایل، عدم ثبات اقتصادی و امنیتی سایر مقاصد گردشگری مدیترانه است که موجب شده توریست‌های بین‌المللی اقبال حتی بیشتری برای سفر به اسپانیا نشان دهند.

    موسسه ملی آمار اسپانیا اعلام کرد که در حد فاصل ژانویه-ژوئن (نیمه نخست سال 2017) در مجموع 36.3 میلیون گردشگر وارد خاک این کشور شدند و در این میان بریتانیایی‌ها با 8.6 میلیون نفر پررنگ‌ترین حضور را داشته‌اند که در مقایسه با آمار مشابه در سال گذشته میلادی حاکی از رشد 9.1 درصدی است.

    آلمانی‌ها در مکان دوم پرشمارترین گردشگران خارجی در اسپانیا قرار دارند و طی 6 ماه نخست امسال 5.5 میلیون آلمانی که 10درصد از بیشتر از سال گذشته است، اسپانیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.

    سال گذشته در مجموع 75.3 میلیون گردشگر به کشور اسپانیا سفر کردند. صنعت گردشگری 11.4 درصد از تولید ناخالص ملی 1.4 میلیارد دلاری این کشور اروپایی را به خود اختصاص می‌دهد.

    در گزارش مجمع جهانی اقتصاد نیز اسپانیا در صدر کشورهای جهان با بالاترین شاخص رقابت‌پذیری در عرصه گردشگری و سفر قرار دارد. در گزارش سال 2017، پس از اسپانیا که برای دومین‌بار پیاپی در صدر رتبه‌بندی شاخص رقابت‌پذیری گردشگری و سفر قرار دارد، کشورهای فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا، آمریکا، استرالیا، ایتالیا، کانادا و سوئیس در رتبه‌های دوم تا دهم جای گرفته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی