مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی سرعت می گیرد

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اقدامات خوبی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله در خراسان شمالی انجام شده است گفت: با ابلاغ مصوبه اخیر دولت، بازسازی و رسیدگی به این مناطق سرعت می گیرد.

بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی سرعت می گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار روز دوشنبه در آیین تجلیل از امدادگران و نجاتگران هلال احمر خراسان شمالی اظهار کرد: در بازدیدهایی که از مناطق زلزله زده خراسان شمالی انجام شده، کارهای خوبی برای بازسازی مناطق آسیب دیده انجام شده است.
    معاون وزیر کشور در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه فرا گرفتن مدیریت بحران یکی از نیازهای اساسی در جامعه است گفت: برای کاهش میزان خسارت های حوادث طبیعی و بحران، مسئولان و نیز مردم باید مدیریت بحران را آموزش ببینند.
    نجار گفت: مردم و مسئولان باید آموزش های لازم برای انجام اقدامات لازم در پیش از وقوع حادثه، حین و بعد از آن را فرا گیرند تا در زمان حادثه کمترین آسیب و خسارت متحمل شوند.
    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در این زمینه، ارتقای آگاهی و آشنایی مردم با مدیریت بحران باید مورد توجه قرار گیرد.
    وی تاکید کرد: ارائه آموزش های لازم به مردم، سبب می شود تا در زمان حادثه، مردم منتظر خدمات و امداد های مسئولان نباشند و خود برای اقدامات ابتدایی مبادرت ورزند.
    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مردم باید بتوانند تا زمان رسیدن امدادگران، برای انجام امداد های اولیه و اسکان های اضطراری اقدام کنند.
    نجار با اشاره به برخی گلایه ها از کمبود ها در امداد رسانی ها گفت: گلایه های مردم از برخی کمبودها در کمک رسانی های حاکی از آن است که مردم آموزش های کافی برای مدیریت بحران را ندیده اند و در این زمینه لازم است تا مردم با فراگیری آموزش ها، مشارکت در امداد رسانی را فرا گیرند.
    وی تصریح کرد: در کشورهای دیگر حادثه دیدگان در دریافت کمک های اضطراری، رفتار بسیار قانعانه دارند.
    وی در بخش دیگر سخنان خود به پیگیری برای اتلاق عنوان شهید برای امدادگرانی که در صحنه دچار حادثه و کشته می شوند اشاره کرد و گفت: با اتلاق این عنوان برای این افراد موافقت نشده است.
    وقوع زلزله 5.7 ریشتری در 23 اردیبهشت ماه امسال سبب تحمیل خسارت های فراوان به بخش های مختلف به ویژه مسکن شد و در این حادثه 2نفر جان خود را از دست دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار