مدیران خودروعصر اعتبار

معاون آخوندی خبر داد:

افتتاح ۱۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۱۰کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۱۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی 75 کیلومتر دیگر از کریدور غرب کشور گفت: کریدور بزرگراهی غرب به موازات مرز غربی کشور، از مرز بازرگان در شمال غربی شروع و تا بندر امام خمینی امتداد می‌یابد و در طول مسیر، از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان عبور می‌کند.

    وی افزود: طول مسیر این کریدور، هزار و 482 کیلومتر است که 316 کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی، طول این کریدور در استان کردستان را 316 کیلومتر اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: صبح امروز 10 کیلومتر این محور حد فاصل شهرستان سنندج و دیواندره افتتاح شد و 117 کیلومتر از مسیر نیز در گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

    خادمی افزود:‌ 74 کیلومتر آن در دست اقدام و عملیات اجرایی 75 کیلومتر آن امروز در قالب 5 قطعه آغاز شد و عملیات اجرایی باقی مانده مسیر در استان کردستان به زودی به مناقصه گذاشته خواهد شد.

    وی، طول قطعه یک را 25 کیلومتر دانست و افزود:‌ این قطعه در محدوده شهرستان بوکان قرار گرفته است و 83 دستگاه پل کوچک در آن احداث خواهد شد. قطعه سه نیز به طول 18.5 کیلومتر در محدوده شهرستان سقز و دیواندره قرار دارد. قطعه هشتم بخش دیگری از این 75 کیلومتر است که در محدوده شهرستان سنندج واقع شده است و طول آن 10 کیلومتر است که دارای تونلی به طول 700 متر است.

    خادمی یادآور شد: قطعه دیگر این محور نیز در محدوده شهرستان سنندج واقع شده و طول آن 7 کیلومتر است که شامل دو دستگاه تونل به طول‌های 230 و 750 متر است و آخرین قطعه نیز به طول 13 کیلومتر با پنج دستگاه پل بزرگ، 30 دستگاه پل کوچک و یک دستگاه تونل به طول 240 کیلومتر است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی احداث این محور را موجب سامان بخشیدن به یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی و اصلی کشور دانست و گفت: با احداث این محور، مراودات اقتصادی و ترانزیت از کشورهای ترکیه و عراق به کشورهای جنوبی خلیج فارس تسهیل خواهد شد و علاوه بر کاهش تصادفات و صرفه‌جویی در مصرف بنزین موجب بهبود بخشیدن به سرمایه‌گذاری ملی و منطقه‌ای در استان می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو