مدیران خودروعصر اعتبار

۵۰"کاشی ماندگار " نصب می‌شود

عصر ساختمان- یک مسئول سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نصب ۵۰ "کاشی ماندگار " بر سردر منزل ۵۰ شخصیت هنری، فرهنگی، علمی و مذهبی در تهران و ۱۵ استان کشور تا پایان مرداد ماه خبر داد.

۵۰"کاشی ماندگار " نصب می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، پوریا سوری درباره برنامه‌های جدید طرح ملی "کاشی ماندگار" اظهار داشت: مرحله نخست این طرح با نصب "کاشی ماندگار" بر سردرمنزل سه هنرمند صورت پذیرفت و در فاز دوم و پس از آسیب شناسی‌های لازم، تعداد نصب بیشتری کاشی ماندگار بر سردر منزل هنرمندان و عالمان فرهنگ، دانش و دین در در گستره ملی نصب خواهد شد.

    وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی ادارات کل ارشاد استانها درصدد هستیم تا به تعداد 5 الی 10 شخصیت از 15 استان کشور در اولویت نصب کاشی ماندگار قرار گیرند و بر حسب تعداد شخصیت‌های این طرح در تهران نیز؛ اطلاعات بالغ بر 50 شخصیت هنری، فرهنگی، علمی و مذهبی احصاء شده و سعی بر آن است تا پایان مرداد 50 کاشی ماندگار در 15 استان کشور و پایتخت نصب شود.

    رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره نام برخی از این شخصیت‌ها نیز عنوان کرد: به طور مثال برخی از این شخصیت‌ها که در قید حیات نیز نیستند و "کاشی ماندگار" بر سردر منزل آنان نصب خواهد شد، می‌توان به "قیصر امین پور" یکی از تأثیرگذارترین شاعران دوره انقلاب اسلامی اشاره کرد.

    سوری  ادامه داد: همچنین کاشی ماندگار در فاز دوم بر سردر منزل شخصیت‌هایی چون مرحوم علامه محمد تقی جعفری (فیلسوف و مولوی‌شناس)، عباس کیارستمی (کارگردان و فیلمنامه‌نویس)، مهتاب نوروزی (مشهورترین سوزن‌دوز بلوچستان)، منوچهر آتشی (شاعر و مترجم)، میرجلال‌الدین کزازی (شاهنامه‌پژوه و پژوهشگرِ برجستهٔ ایرانی)، لوریس چکناواریان (آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی) و ... نصب خواهد شد.

    وی بیان کرد: لیست جدید نصب "کاشی ماندگار" بالغ بر 50 شخصیت است و امیدواریم دیگر استانها نیز برای شناسایی شخصیت‌های هنری، علمی، فرهنگی و دینی استان خود همکاری لازم را در زمینه جمع آوری اطلاعات و صحبت با این شخصیت‌ها و گرفتن رضایت از خانواده‌های آنان برای نصب این کاشی انجام دهند.

    رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره بازخوردهای این طرح ملی و فرهنگی عنوان کرد: جامعه فرهنگی از طرح "کاشی ماندگار" استقبال کردند، زیرا این طرح با هدف هویت بخشی به محله‌ها و آشنا کردن فرزندانمان با هویت فرهنگی مفاخر هر شهر و دیاری انجام  می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی