مدیران خودروعصر اعتبار

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن:

کرمانشاه این هفته به راه‌آهن متصل می‌شود

عصر ساختمان- معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه کرمانشاه تا پنج‌شنبه هفته جاری به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود، گفت: البته تا عبور قطار مسافری از این خط کمی فاصله داریم و قطار مسافری کرمانشاه با تکمیل سیستم‌ها در این مسیر عبور می‌کند.

کرمانشاه این هفته به راه‌آهن متصل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، جبارعلی ذاکری در حاشیه جلسه شورای معاونان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌‌ونقل کشور اظهار داشت: تا روز پنج‌شنبه 12 مرداد ماه امسال خط آهن سراسری به کرمانشاه می‌رسد و کرمانشاه به راه‌آهن کشور متصل می‌شود.

    وی ادامه داد:‌ اولین قطار ملایر - کرمانشاه روز پنج‌شنبه در این خط راه‌آهن سیر می‌کند البته قطارهای مسافری پس از مدتی وارد این خط می‌شود و فعلاً خط‌‌ آهن به کرمانشاه رسیده است.

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن افزود: همزمان ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه نیز آماده بهره‌برداری است و تکمیل این ایستگاه با تکمیل خط آهن همزمان است.

    ذاکری با بیان اینکه راه‌آهن فیروزان تا کرمانشاه 113 کیلومتر است، گفت: فقط حدود 6 کیلومتر ریل‌گذاری در این مسیر باقی مانده که تا پایان هفته به پایان می‌رسد.

    وی اظهار داشت: مسیر ملایر تا فیروزان را حدود 2 ماه قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح کردیم.

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن درباره برآورد هزینه اجرای این پروژه 113 کیلومتری از فیروزان تا کرمانشاه گفت: برای این پروژه در برآورد هزار میلیارد تومان هزینه شده است، البته بخشی از پروژه ادامه دارد و آن سیستم علائم الکتریکی است که ظرف 18 ماه تکمیل می‌شود.

    ذاکری توضیح کرد: اجرای سیستم علائم الکتریکی برای افزایش ظرفیت در بلندمدت است.

    وی گفت: پیمانکار این پروژه، جهاد نصر کرمانشاه است، البته از کرمانشاه تا خسروی نیز توسط قرارگاه خاتم راه‌آهن در حال اجرا است.

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن یادآور شد: بهمن‌ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه ابتدا وعده تکمیل خط آهن کرمانشاه تا هفته دولت 96 و پس از آن تا پایان دولت یازدهم داده شد که این هدف محقق شده است.

    ذاکری به هدف‌گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور برای اتصال 5 استان به شبکه سراسری راه‌آهن اشاره کرد و گفت: راه‌آهن همدان که به تازگی افتتاح شده است، ضمن آنکه راه‌آهن کرمانشاه نیز به زودی تکمیل می‌شود.

    وی درباره ایستگاه اصلی مسافری همدان توضیح داد که این ایستگاه در داخل شهر و پایانه مسافری ساخته می‌شود و با تعیین نقطه‌ای از سوی وزیر راه و شهرسازی فعلاً در حال انجام مطالعات، نقشه‌یابی و میخ‌کوبی مسیر هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو