مدیران خودروعصر اعتبار

۲۲ کیلومتر بزرگراه همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: همزمان با هفته دولت ۲۲.۵ کیلومتر بزرگراه کردستان در هفته دولت به بهره برداری می رسد و تا پایان امسال پرونده مسکن مهر استان بسته می شود.

۲۲ کیلومتر بزرگراه همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، شهرام ملکی افزود: این میزان آزاد راه در مسیرهای مختلف شامل 2.5 کیلومتر در مسیر سنندج-همدان، هفت کیلومتر در مسیر سنندج-مریوان، 10 کیلومتر از قطعات باقی مانده بزرگراه 320 کیلومتری کرمانشاه-میاندوآب و سه کیلومتر در مسیر راه اصلی بانه به سوته است.
    به گفته وی، احداث بزرگراه همدان- سنندج به طول کلی127کیلومتر از مهمترین طرح های بزرگراهی استان بوده که حدود 95 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و بقیه آن نیز در دست اجراست که هفته دولت 2.5 کیلومتر آن افتتاح می شود.
    وی با اشاره به اینکه جاده سنندج- مریوان که 135 کیلومتر طول دارد تاکنون 40 کیلومتر افتتاح شده و هفته دولت هفت کیلومتر دیگر به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در این هفته 10کیلومتر از قطعات باقی‌مانده بزرگراه 320 کیلومتری کرمانشاه-میاندوآب نیز زیر بار ترافیک می رود.
    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان راه بهره برداری از سه کیلومتر مسیر اصلی بانه- سوته را از دیگر طرح های افتتاحی این هفته عنوان کرد و افزود: این مسیر به طول 50 کیلومتر است که ساخت 36 کیلومتر آن به اتمام رسیده و اجرای پروژه در 14 کیلومتر درحال انجام است.
    به گفته وی، در یک سال گذشته بیش از 430 کیلومتر راه روستایی به مناقصه رفته و با احتساب این طول از راه‌های روستایی اکنون در سطح استان بیش از یک هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در حال احداث داریم که با اتمام این طرح ها برخورداری استان از راه روستایی آسفالته از 44درصد به بیش از 62درصد می رسد.

    ** افتتاح 2 هزار واحد مسکن مهر کردستان در هفته دولت
    ملکی با بیان اینکه هفته دولت 2 هزار واحد مسکن مهر در کردستان افتتاح می‌شود، گفت: از مجموع 34 هزار واحد مسکن مهر در تعهد برای شهرهای بالای 25 هزار نفر تاکنون بالغ بر 26 هزار واحد آن اجرا و تحویل متقاضیان شده است.
    وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده انتظار می رود طبق زمان‌بندی تا پایان سال 96 تکلیف مانده واحدهای مسکن مهر مشخص شده و پرونده مسکن مهر در استان بسته شود.
    وی گفت: عمده مشکلات مسکن مهر بحث خدمات زیربنایی، آماده‌سازی و محوطه سازی طرح ‌هاست که با تعاملات انجام شده و دریافت اعتبار مناسب این مشکل نیز در حال رفع شدن است.
    امسال مناقصه های مختلفی برای بهسازی و احداث 820 کیلومتر از راه های کردستان در سه حوزه بزرگراهی، راه اصلی (بین شهری) و روستایی به ارزش هشت هزار و 500 میلیارد ریال در سال جاری انجام شده است.
    650 کیلومتر از این میزان مربوط به حوزه راه های روستایی به ارزش 2 هزار میلیارد ریال بوده و سهم برگزار راه نیز در این مناقصه ها 120 کیلومتر با پنج هزار میلیارد ریال بوده و در مناقصه های برگزار شده سال جاری نیز حدود 50 کیلومتر راه اصلی (بین شهری) به ارزش یک هزار و 500 میلیارد ریال اجرا می شود.
    استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و 850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو