مدیران خودروعصر اعتبار

ابزار اطلاع از آخرین قیمت معاملات مسکن

عصر ساختمان- خریداران مسکن با استفاده از یک ابزار مطمئن می‌توانند از کم و کیف قیمت آخرین معاملات مسکن در محله‌های مختلف تهران آگاه شوند و در زمان خرید، قیمت‌های پیشنهادی بالاتر از دامنه مورد انتظار و متعارف را نپذیرند.

ابزار اطلاع از آخرین قیمت معاملات مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی از تابستان 91 با راه‌اندازی «سامانه اطلاعات بازار املاک ایران» به نشانی «hmi.mrud.ir» دسترسی عموم مردم به اطلاعات املاک و قیمت معاملات مسکن را به تفکیک محله و زمان فروش فراهم کرده است. به این ترتیب متقاضیان خرید مسکن که تا پیش از آن تنها از طریق مراجعه به بنگاه‌ها یا موتورهای جست‌وجوی ملکی می‌توانستند از قیمت پیشنهادی مالکان و سازنده‌های آپارتمان مسکونی مطلع شوند، از زمان فراهم شدن دسترسی به این سامانه، با مراجعه به سایت مذکور و جست‌وجوی کوتاهی می‌توانند اطلاعات به‌روز قیمتی در مناطق مختلف را به دست آورند.

    این سامانه تنها به تهران اختصاص ندارد و آمار معاملات ماهانه مسکن در شهرهای مشهد، زنجان، رشت، یزد، شیراز و اصفهان را نیز شامل می‌شود. اطلاعات این سامانه نیز به‌صورت تدریجی و پس از ثبت معاملات در بنگاه‌های معاملات املاک به روز می‌شود و در نتیجه مراجعه روزانه یا چند روز یک بار به آن، می‌تواند کسانی را که به هر دلیل تمایل دارند از اطلاعات قیمت مسکن مطلع باشند، از تحقیقات میدانی و مراجعه به مشاوران املاک بی‌نیاز کند.

    متقاضیان خرید مسکن به وسیله این سامانه می‌توانند قیمت قطعی آپارتمان مسکونی در منطقه مورد نظر خود را طی یک‌ماه اخیر مشاهده کنند؛ ضمن اینکه با استفاده از دیگر ابزارهای سامانه مذکور می‌توان به مناطقی که قیمتی متناسب با بودجه فرد جست‌وجوگر دارند نیز دست یافت. در واقع با امکان محدود کردن دامنه جست‌وجو بر اساس هر یک از پارامترهای قیمت کل، قیمت هر مترمربع، متراژ، سن بنا و محله که هر کدام نقش مهمی در تعیین ارزش آپارتمان دارند، می‌توان به اطلاعات دقیق مورد نیاز دست پیدا کرد. این سامانه همچنین در زمینه رهن و اجاره اطلاعات کاملی از وضعیت قیمت‌ها در اختیار متقاضیان واحدهای استیجاری قرار می‌دهد.

    در جدول زیر قیمت قطعی آپارتمان‌های 300 تا 350 میلیون تومانی بدون محدودیت متراژ، سن بنا و منطقه با استفاده از همین سامانه گردآوری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی