مدیران خودروعصر اعتبار

آمار مطلوبی در زمینه مناسب سازی فضای شهری نداریم

عصر ساختمان- رییس دبیرخانه پیگیری مناسب سازی کشور با بیان اینکه از نظر آماری در وضعیت مطلوبی به لحاظ مناسب سازی قرار نداریم، گفت: در این میان شوراهای شهر نقش منحصر بفردی در راستای ارتقای مناسب سازی دارند. زیست شهری در محیطی آرام و بدون دغدغه از انتظارات منطقی و از حقوق همه مردم است.

آمار مطلوبی در زمینه مناسب سازی فضای شهری نداریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کاظم مومن سرایی در نشست معلولین منتخب پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا که در سازمان بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته با کارشناسان مناسب سازی استان ها جلسه داشتیم و تاکید کردیم در انتخابات شوراها، مناسب سازی شهری در شعارهای نمایندگان لحاظ شود، گفت: خوشبختانه امروز معلولان وارد شوراهای شهر شده اند و مستقیم می توانند پیگیر مطالبات باشند.

    وی افزود: از نظر آماری در وضعیت مطلوبی به لحاظ مناسب سازی قرار نداریم، در این میان شوراهای شهر نقش منحصر بفردی در راستای ارتقای مناسب سازی دارند.

    رییس دبیرخانه پیگیری مناسب سازی کشور با بیان اینکه زیست شهری در محیطی آرام و بدون دغدغه از انتظارات منطقی و از حقوق همه مردم است گفت: جا دارد از اعضای شورای شهر بخواهیم به این مهم بپردازند. با افراد مختلف با عدم توانایی ها و معلولیت های مختلف روبرو هستیم و همه آنها باید بتوانند در شهر تردد کنند و از امکانات و فضاهای شهری بدون مشکل و نیاز به کمک استفاده کنند اما این امکانات برای همه افراد وجود ندارد.

    مومن سرایی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد مناسب سازی را به معلولیت گره می زنند و معتقدند این قشر جامعه آماری محدودیتی دارد و باید به مسائل اساسی و کلان تر شهری بپردازیم و به همین خاطر مناسب سازی را در اولویت های پایین قرار می دهند. این باور غلط است و معتقدیم مناسب سازی مختص همه مردم است. یک سالمند، معلولان، جانبازان،بانوان باردار و... همگی نیازمند استفاده از فضای مناسب هستند.

    وی با بیان اینکه مشکلاتی چون کمبود بودجه از علل عدم مناسب سازی بهینه شهری است اظهار کرد: در اولویت قرارگرفتن مناسب سازی در رأس فعالیت‌ها و برنامه های شهری، انتظار ماست.

    رییس دبیرخانه پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به اینکه قانونگذار 12 وظیفه قانونی به شهرداری ها محول کرده که اگر بدرستی انجام شود می توانیم بگوییم بسیاری مشکلات در حوزه مناسب سازی حل می شوند عنوان کرد: البته اقداماتی هم تا کنون انجام شده از جمله اینکه ردیف مناسب سازی سال گذشته با پیگیری بهزیستی در بودجه شهرداری‌ها اعمال شد.

    مومن سرایی افزود: فرهنگ مناسب سازی در کشور ما نهادینه نشده است، در همین راستا هم اقداماتی انجام دادیم و مستندهایی تهیه کردیم که از رسانه ملی پخش خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار