مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تهران ۵۰۰ هزار مسکن خالی دارد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: آمار دقیق خانه‌های خالی در کشور ۲.۵ میلیون بوده، اما ۲ میلیون واحد مسکونی بلاتکلیف که شامل مسکن مهر نیز می‌شود هم در کشور داریم.

تهران ۵۰۰ هزار مسکن خالی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا،  فرج الله رجبی با اعلام اینکه 2.5 میلیون خانه خالی و 2 میلیون مسکن بلاتکلیف در کشور داریم، گفت: خانه های لوکس در مدار اجاره قرار بگیرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با احتساب خانه های بلاتکلیف از حیث اجاره، سهم خانه های خالی در کشور به 4.5 میلیون واحد می رسد به خبرگزاری خانه ملت گفت: بخش خدمات در حوزه ایجاد حلقه واسط میان تولید کننده مسکن و مصرف کننده آن در کشور ما ضعیف عمل می‌کند.

    رجبی با بیان اینکه وجود 2.5 میلیون واحد خالی در کشور نشان می دهد که برنامه ریزی برای برقراری ارتباط میان تولید کننده و مصرف کننده صورت نگرفته است، افزود: 2.5 میلیون خانه خالی ظرفیت اسکان بیش از 10 میلیون سکنه را دارد، اما متاسفانه به علت ضعف برنامه ریزی ها عرضه و تقاضا با هم همسو نشده‌اند.

    وی با تاکید بر اینکه در بخش مسکن در حوزه خدمات که حلقه واسط تولید کننده و مصرف کننده است ضعف های بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: ناتوانی برنامه ریزان در پیدا کردن مشتری برای محصول تولید شده وضعیت فعلی بازار مسکن را رقم زده است.

    رجبی با بیان اینکه دولت دوازدهم به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید در حوزه مسکن برنامه مشخصی ارایه کند، گفت: باید مشخص شود که وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم چگونه ارتباط میان تولید کننده مسکن و مصرف کننده آن را برقرار می کند تا به این ترتیب دیگر شاهد وجود 2.5 میلیون واحد خالی نباشیم.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت باید برای قشر متوسط جامعه ساخت مسکن در حد متوسط را در دستور کار قرار دهد، افزود: فعال شدن بخش مسکن از سوی دولت دوازدهم مطالبه جدی مجلس است که لازمه آن برنامه مداری در این حوزه است.

    وی با بیان اینکه ارایه برنامه از سوی وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مبنای پذیرش یا عدم پذیرش است، گفت: متاسفانه تاکنون تقاضا و عرضه در بازار مسکن با هم همسو نشده که نشانه های آن در بازار مشهود است، از اینرو دولت آتی باید در راستای ساماندهی بازار مسکن گام بردارد.

    رجبی با اشاره به تاثیرپذیری بازار مسکن و اجاره بها از 2.5 میلیون خانه خالی در کشور، افزود: به طور حتم وجود این تعداد خانه خالی بر تقاضا در بازار اجاره بها تاثیر داشته و در صورتی با در نظر گرفتن سازوکاری این میزان خانه به بازار عرضه شود ساماندهی اجاره بها را شاهد بوده و کنترل قیمت ها ممکن می‌شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه وجود 500 هزار واحد خالی در تهران تعادل قیمتی مسکن و اجاره بها را بر هم زده است، گفت: در صورتی که بتوان این میزان خانه را به بازار عرضه کرد به طور حتم حباب قیمتی در بازار اجاره و خرید و فروش شکسته می‌شود.

    رجبی ادامه داد: اینکه بگوییم 500 هزار خانه خالی‌در تهران لوکس بوده و به این دلیل به فروش نمی رود درست نیست، زیرا دولت می تواند با ورود به این موضوع و اجاره دادن این واحدها به تعادل بخشی به قیمت ها کمک کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید با هر نوع احتکار مسکن با قرار گرفتن در مدار اجاره برخورد شود تا به این ترتیب ساماندهی بازار مسکن رخ دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی