مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:

زلزله حومه ارومیه هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشت

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه زلزله حومه ارومیه تا لحظه اعلام این خبر هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

زلزله حومه ارومیه هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، امیرعباس جعفری با اشاره به جزئیات زلزله دیشب اظهار داشت: بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.2 ریش‌تر در عمق 4 کیلومتری زمین حوالی سیلوانه از توابع استان آذربایجان غربی را لرزاند.

    وی گفت: این زمین لرزه در ساعت 04: 20: 33 به وقت محلی در طول جغرافیایی44. 91 و عرض جغرافیایی 37. 35 روی داد.

    جعفری افزود: نزدیک‌ترین شهر‌ها به محل وقوع زمین لرزه مذکور شهرهای سیلوانه با فاصله 9 کیلومتر، ارومیه با فاصله 25 کیلومتر و اشنویه با فاصله 38 کیلومتر هستند همچنین ارومیه با 25 کیلومتر و تبریز با 146 کیلومتر نزدیک‌ترین مراکز استان به محل وقوع زمین لرزه هستند.

    مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان ارزیابی‌های اولیه از میزان خسارت زلزله عنوان کرد: در‌‌ همان ساعات ابتدایی وقوع زمین لرزه بلافاصله تیم‌های ارزیابی هلال احمر که در پایگاه‌های کوهستانی منطقه حضور دارند برای ارزیابی راهی مناطق زلزله زده شدند همچمین دقایقی پیش گروه‌هایی از اداره بنیاد مسکن و شهرسازی جهت ارزیابی خسارات وارده بر بنا‌ها و ساختمان‌های منطقه روانه شهرستان سیلوانه شدند.

    وی تصریح کرد: خوشبختانه تا به این لحظه هیچگونه خسارت جانی و مالی از این حادثه گزارش نشده است.

    جعفری با یادآوری این نکته که استان آذربایجان غربی با توجه به وجود گسل‌های فعال از جمله مناطق حادثه خیز در امر زلزله است خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که مردم ساختمان‌ها و محل‌های سکونت خود را در برابر حوادث غیرمترقبه و پیش بینی نشده مقاوم سازی کنند.

    وی افزود: در این زمینه کسانی که استطاعت مالی لازم را ندارند می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از وام‌های ویژه بهسازی که با بهره‌های کم برای روستائیان عزیز در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار