مدیران خودروعصر اعتبار

حفاظت از آثار تاریخی در کنار تامین امنیت گردشگران انجام می‌شود

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی تأکید کرد: به موازات توجه به مسئولیت حفاظت از آثار تاریخی، باید امنیت گردشگران را هم تامین کنیم.

حفاظت از آثار تاریخی در کنار تامین امنیت گردشگران انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سردار امیر رحمت‌اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی درباره اینکه یگان حفاظت از میراث فرهنگی وظایف دیگری در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز دارد اما به آنها کمتر توجه می‌شود گفت: سازمان میراث فرهنگی در سه حوزه وظایف متنوعی دارد اما چالشی‌ترین ماموریت آن در بخش میراث فرهنگی است چون بیشترین حساسیت رسانه‌ای و اجتماعی و بیشترین تزاحم اداری و حقوقی با اشخاص حقیقی و حقوقی و دستگاه‌های دولتی در این حوزه است پس شاید بتوان گفت اولویت اصلی سازمان حفظ و نگهداری است که باید توسط ماموران ما انجام شود.

    وی افزود: این بدان مفهوم نیست که اگر در صنایع‌دستی مسئله‌ای وجود داشته باشد و ماموریتی تعریف شود که به حفاظت نیاز داشته باشد ما از آن ماموریت شانه خالی می‌کنیم. به عنوان مثال نمایشگاه‌های بسیار زیادی در کشور برگزار می‌شود که متولی آن معاونت صنایع‌دستی است. طبیعتا این نمایشگاهها به حفاظت نیاز دارد و ماموران باید مستقر شوند و نظم آنجا را برقرار کرده و امنیت اشیای که به نمایش گذاشته شده اند را تامین کنند.

    سردار رحمت اللهی بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز با رابطه علیت منطقی، توسعه گردشگری وابسته به حفظ و نگهداری است اگر اماکن تاریخی و اشیای آنها به خوبی نگهداری نشوند و شرایط حضور گردشگران خارجی را نتوانیم به خوبی تسهیل کنیم مسلما در توسعه گردشگری موفق نخواهیم بود.

    فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح برای یگان؛ نقش و سهمی تعریف شده است یعنی همکاری اطلاعاتی دو سویه با نیروی انتظامی در جهت اعلام مسیرهای تردد  و محل های اقامت گردشگران خارجی تا اندازه ای که از قبل اطلاع حاصل کنیم؛ برای یگان تعریف شده است. در برخی از مراکز گردشگری پر جاذبه، ماموران ما حاضر هستند و اگر مامور یگان در جایی مستقر شده و از موزه‌ای محافظت می‌کند مسلما امنیت گردشگران خارجی آن مجموعه را نیز تامین می‌کند. نمی‌توانیم از انجام این کار استنکاف کنیم. همکاری با نیروی انتظامی و استفاده از توان این نیرو در اولویت است و خوشبختانه در استان ها، یگانهای حفاظت همکاری نزدیک و مستمر با نیروی انتظامی دارند.

    وی افزود: با مفاهمه و اجرای طرحهای مشترک و حضور فیزیکی و همکاری دو سویه اطلاعاتی، در تلاشیم که امنیت شایسته ای برای گردشگران خارجی فراهم کنیم چون معتقدیم که حتی بزه دیدگی های عمومی ناشی از جرائم خرد هم می تواند احساس امنیت گردشگران خارجی را خدشه دار کند و جاذبه های گردشگری را کاهش بدهد.

    وی تصریح کرد: یک دوره آموزش تخصصی با عنوان نقش و جایگاه یگان در توسعه گردشگری برگزار کردیم که اساتید در این دوره به 110 نفر از همکاران ما در سراسر کشور آموزش دادند و این دوره‌ها امسال نیز تداوم دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو