مدیران خودروعصر اعتبار

۵۶۰ واحد سهمیه مسکن اجتماعی استان زنجان

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حوزه مسکن اجتماعی ۵۶۰ واحد سهمیه این استان در هفت محور ابلاغ شده که امیدواریم در مدت تعیین شده تحقق یابد.

۵۶۰ واحد سهمیه مسکن اجتماعی استان زنجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛‌ سجاد صنعتی منفرد افزود: اصل 31 قانون اساسی به طور خاص تامین مسکن روستایی و مناطق محروم را از تعهدات دولت معرفی کرده، و در قانون برنامه ششم توسعه نیز سالانه باید 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم و بهسازی شود.
    وی اظهار کرد: بنیاد مسکن تکالیف متعددی در امر ساخت مسکن بر عهده داشته و تلاش دارد تا با همکاری های بین بخشی بویژه نظام مهندسی ساختمان خدمات فنی و مهندسی با کیفیت به گروههای هدف ارائه شود.
    صنعتی منفرد افزود: طبق تفاهم نامه انجام گرفته با سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان زمینه همکاری و هماهنگی های لازم برای اجرای اصول مهندسی در ساخت و ساز های روستایی فراهم شده است.
    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: موضوع اصلی تفاهم نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی ارجاع پروژه های طراحی و نظارت نقشه های ساختمانی، نقشه برداری و شهرسازی و همچنین کنترل و تایید فنی نقشه های مربوطه مطابق ضوابط و مقررات ملی ساختمان و ضوابط اختصاصی پروژه های اعلام شده است.
    وی بیان کرد: طبق این تفاهم نامه نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان متعهد شده تا نسبت به اعلام لیست مهندسان و دفاتر طراحی آماده به کار برای انجام خدمات طراحی و نظارت پروژه های مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر و علاوه بر آن خدمات مهندسی برای امور مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر طبق تعرفه سازمان در شهرستانهای مربوطه انجام گیرد.
    وی خاطر نشان کرد: انجام خدمات مهندسی برای مسکن روستایی طبق تعرفه مصوب هیات چهارنفره استان و ارائه تخفیفات لازم برای انجام خدمات مهندسی با توجه به درخواست بنیاد مسکن و تصویب هیات مدیره سازمان، از دیگر اقدامات در تعهدات است.
    به گزارش ایرنا، هم اکنون از مجموع 92 هزار و 969 واحد مسکونی روستایی این استان 51 هزار 929 واحد غیرمقاوم بوده که فقط 44 هزار و 964 واحد مقاوم سازی شده است.
    به عبارتی دیگر 44 درصد واحدهای روستایی این استان استان مقاوم سازی شده و مابقی آنها نیازمند مشارکت و پیشقدم شدن روستاییان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو