مدیران خودروعصر اعتبار

در حوزه ساخت و ساز جای شاکی و متشاکی عوض شده است

عصر ساختمان- حسام الدین راقی رئیس ائتلاف مهندسین مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش اشخاص حقوقی و صنعت ساختمان که در راستای بررسی قوانین و آیین نامه های مرتبط با شرکت ها بود اظهار داشت: این همایش متشکل از مدیران شرکت های حقوقی و صنعت ساختمان که در راستای بررسی قوانین و آیین نامه های مرتبط با شرکت ها بود اظهار داشت: این همایش متشکل از مدیران شرکت های حقوقی بود و بحث اصلی آن توجه به بخشنامه ها و آیین نامه ها و الحاقیه های آن بود که با متن قانون تعارض داشته که می بایست مسئولان امر به آن توجه ویژه کنند.

در حوزه ساخت و ساز جای شاکی و متشاکی عوض شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرنگار راهنمای سفر من، حسام الدین راقی رئیس ائتلاف مهندسین مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش اشخاص حقوقی و صنعت ساختمان که در راستای بررسی قوانین و آیین نامه های مرتبط با شرکت ها بود اظهار داشت: این همایش متشکل از مدیران شرکت های حقوقی بود و بحث اصلی آن توجه به بخشنامه ها و آیین نامه ها و الحاقیه های آن بود که با متن قانون تعارض داشته که می بایست مسئولان امر به آن توجه ویژه کنند.

    وی افزود: به عنوان مثال در تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی و شهرداری و شورای شهر آمدند کار قانونی انجام بدهند اما خلاف مبحث 2 ملی ساختمان بوده و مجبور شدیم در محاکم قضایی طرح دعوا کنیم.

    راقی تصریح کرد: پیامد ابلاغیه اخیر نیز یک آشفتگی در شرکت ها ایجاد شده و شرایط به گونه ای شده که یک قاعده معمول را بهم ریخته اند و این در شرایطی است که درخواست مربوطه خلاف قانون است.

    وی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده مسئولان وزارت راه و شهرسازی از نظر مهندسان و کارشناسان امر در تدوین بخشنامه های مرتبط ، افزود: در این ابلاغیه منوط شده به نامه آقای مظاهریان به رییس سازمان که مدیران شرمت ها اعلام کنند از این نامه اطلاع یافته و مهر و امضا کنند. اما ما می گوییم قانونی عمل شود . چرا به مهندسان بی اعتماد و به دنبال گرفتن تعهدنامه هستند و در واقع شأن و کرامت مهندسان را مراعات نمی کنند و در واقع سلیقه ای عمل می کنند.

    رئیس ائتلاف مهندسین مهر در ادامه تاکید کرد: مشی آقای دکتر روحانی رئیس جمهور اعتمادسازی است و در بحث یارانه ها هم با اینکه این همه گفته شد در اطلاعات افراد بررسی شود و یارانه افرادی که اعلام نکرده اند قطع شود اما ایشان قبول نکردند و بنا را بر اعتماد به مردم گذاشتند و اصل نیز اعتماد و کرامت و آرامشی است که وجود خواهد داشت اما متاسفانه این اقدامات آرامش و کرامت را تحت الشعاع قرار می دهد و زیر مجموعه ایشان نیز باید از وی پیروی کرده و از اهل صنف و مجموعه هایی که مرتبط هستند مشورت و همفکری بگیرند.

    راقی افزود: اما در این رابطه اینگونه اقدام نمی شود و افرادی که اداری هستند و بنا بر مسائلی معیشت و آرامش همه را بهم می ریزند.

    وی توصیه کرد: هدف این بوده که صوری کاری از بین برود و این در حالی است که قانون مربوطه اشکال دارد و باید مسکوت شود. البته برای این باید بخشنامه ها مدون و راهکار اجرایی برایش تعیین شود و در آن از نظرات کارشناسان استفاده شود.مبحث 2 به نفع شرکت های حقوقی است و ما دنبال اجرای قانون هستیم .

    وی در پایان گفت: جای شاکی و متشاکی عوض شده و از ما امضا می گیرند که صوری کاری نشود و این در حالی است که ما خود به دنبال اجرای قانون هستیم و معتقدیم نباید سلیقه ای عمل شود و امنیت شغلی افراد زیادی به خطر بیافتد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار