مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

وزیر جدید مسکن برای رونق این بخش برنامه داشته باشد

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه هر وزیری که از سوی دولت برای بخش مسکن و شهرسازی معرفی شود باید برنامه‌ای قوی در خصوص ارتقا و رونق بخش مسکن و ساخت‌وساز ارائه کند، گفت: اگر می‌خواهیم از رکود بخش مسکن عبور کنیم، باید برنامه جامع و کاملی برای ساماندهی به بخش مسکن از سوی دولت ارائه شود.

وزیر جدید مسکن برای رونق این بخش برنامه داشته باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، ، فرج‌الله رجبی حاشیه کنفرانس مهندسی مکانیک در ساخت و ساز در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که نمایندگان مجلس چه مواردی را از وزیر جدید راه و شهرسازی دولت دوازدهم انتظار خواهند داشت، گفت: هر وزیری که از سوی دولت برای بخش مسکن و شهرسازی معرفی شود، باید برنامه‌ای جدی، جامع و کاملی در مورد ارتقا و رونق ساخت‌وساز و بازار مسکن داشته باشد. پس اگر می‌خواهیم بخش مسکن ساماندهی شود، توقع مجلس و نمایندگان این است که دولت و به‌ خصوص وزیر جدید مسکن و شهرسازی نیز برنامه‌ای جامع و عزم جدی برای حل مشکل بخش مسکن داشته باشند.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا مجدداً به آخودندی وزیر کنونی راه و شهرسازی رأی مثبت از سوی نمایندگان داده خواهد شد یا خیر، گفت:‌ ابتدا باید صبر کنیم و ببینیم چه فردی از سوی دولت برای این بخش به‌عنوان وزیر معرفی می‌شود، سپس در این خصوص اظهارنظر خواهیم کرد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید تا حدودی وضعیت ساخت‌وساز بهتر شده است، اما هنوز با رونق این بخش فاصله داریم، گفت: روند ساخت‌وساز تا حدودی بهتر شده است،حدود 4.5 میلیون مسکن خالی از سکنه نشان می‌دهد که تقاضا و انگیزه برای ساخت‌وساز وجود دارد، اما متأسفانه برنامه‌ریزان اقتصادی کشور نتوانستند ارتباط خوبی بین تقاضا و خرید ایجاد کنند.

    رجبی اضافه کرد: توقع از بخش خصوصی و بانک مسکن این است که ارتباط متقاضیان و فروشندگان مسکن را به‌خوبی برقرار کند و بخش مسکن که با 300 بخش اقتصادی به طور مستقیم در ارتباط است رونق بگیرد.

    وی با انتقاد از ورود افراد فاقد صلاحیت به ساخت‌وساز در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های اخیر اگرچه عمده ساخت و سازها در شهرها و روستاها بر اساس اصول مهندسی صورت می‌گیرد، اما در برخی شهرها مثل تهران، شهرداری هیچ اراده‌ای برای ممنوعیت ورود افراد فاقد صلاحیت به ساخت‌وساز از خود نشان نمی‌دهد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تأکید کرد: سازمان نظام مهندسی از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت‌وساز جلوگیری می‌کند و شهرداری نیز باید از این قانون تمکین کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو