مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌فروش ملک دچار عدم تعادل شد

عصر ساختمان- بازار دوم معاملات مسکن – پیش فروش- با وضع متفاوت عرضه نسبت به بازار اول روبه‌رو شد.

پیش‌فروش ملک دچار عدم تعادل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، به‌رغم رفتار هم‌جهت خریدار و فروشنده در بازار «واحدهای آماده تحویل» در بازار «واحدهای در حال ساخت» 5 عامل باعث کمبود فایل پیش‌فروش شده؛ به‌طوری‌که تمایل به پیش خرید و موانع در پیش فروش، نوعی عدم تعدل در بازار دوم مسکن را رقم زده است. با این حال حجم محدود فایل‌های پیش‌فروش آپارتمان، در سه دسته طبقه‌بندی می‌شود. به گزارش دنیای اقتصاد، منطقه‌ای از پایتخت با کمترین استقبال سکونتی، بورس پیش‌فروش آپارتمان شده است.

    رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به واگذاری‌های پایان دوره‌ای مدیریت شهری که بدون هماهنگی و اخذ مجوز از پارلمان محلی پایتخت انجام می‌شود، هشدار داد. روز گذشته در صحن علنی شورای شهر محمد حقانی از چهار مورد واگذاری اموال و دارایی‌های سرمایه‌ای شهر به خارج از مجموعه شهرداری خبر داد و گفت: برخلاف توافقات قبلی مبنی بر توقف قراردادهای جدید واگذاری در مجموعه مدیریت شهری طی یکی دو ماه اخیر، اخباری مبنی بر واگذاری بخشی از دارایی‌های شهر شنیده شده است.

    به گفته حقانی، واگذاری مراکز بهاران، واگذاری بازارچه‌های سطح شهر، تخلیه و فروش ساختمان‌های مدیریت شهری و اجرای فاز دوم برج میلاد، چهار مورد از واگذاری‌های ماه‌های پایانی فعالیت این تیم مدیریت شهری است؛ این در حالی است که پیش از این مدیران شهری به منتخبان شورای پنجم وعده داده بودند در این ماه‌‌های پایانی، قرارداد جدید را امضا یا شروع نکنند.

    آغاز ساخت فاز دوم برج میلاد در حالی است که مطابق با مصوبه اردیبهشت ماه سال گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، اجرای فازدوم برج میلاد را به دلیل ویژگی‌های این پروژه متوقف و تصمیم‌گیری و صدور مجوز برای آغاز به کار دوباره این پروژه را منوط به تصویب طرح ویژه این پروژه در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور کرد. شورای عالی شهرسازی در مصوبه اردیبهشت ماه سال گذشته خود صراحتا تاکید کرد که هرگونه اقدام درباره ساخت‌وساز در موقعیت گودبرداری انجام شده فاز دو برج میلاد در قالب طرح ویژه ارائه شده تصمیم‌گیری خواهد شد.

    اگرچه مشخص نیست طی یک سال و چند ماه گذشته شهرداری و شورای شهر طرحی را برای اجرای این پروژه به شورای عالی شهرسازی ارائه کرده‌اند یا نه(هر چند از آنجا که تمامی مصوبات شورای عالی شهرسازی به انتشار عمومی می‌رسد ارائه این طرح از سوی شهرداری بعید به نظر می‌رسد) یا آنکه در صورت ارائه این طرح به تایید مراجع ذی‌ربط در شورای عالی شهرسازی رسیده است یا خیر اما به نظر می‌رسد شرکت مالک جدید پروژه باید قبل از هرگونه اقدام فیزیکی در موقعیت این پروژه طرح ویژه خود را به تایید نظر شورای عالی شهرسازی برساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی