مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار:

مقدمات ساخت ۶هزار واحد مسکونی برای مددجویان کهگیلویه وبویراحمدفراهم است

عصر ساختمان- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که مقدمات و تمهیدات لازم برای ساخت ۶هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در این استان فراهم شده است.

مقدمات ساخت ۶هزار واحد مسکونی برای مددجویان کهگیلویه وبویراحمدفراهم است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، سید موسی خادمی سه شنبه شب در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در یاسوج اظهار داشت که پنج هزار و 450 واحد از این تعداد روستایی و یکهزار واحد نیز شهری است.
    وی ساخت این تعداد واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد را از مصوبات سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در مرداد سال گذشته به استان دانست و گفت که این واحدها با مشارکت این نهاد حمایتی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، موسسه خیریه عترت بوتراب و بنیاد خیریه وفاق سبز علوی احداث می شوند.
    وی افزود که بر اساس تفاهم نامه چهار جانبه مبلغ 150 میلیون ریال برای ساخت هر واحد مسکونی از سوی کمیته امداد امام (ره)، بنیاد سبز علوی و موسسه خیریه بوتراب تامین می شود.
    خادمی تصریح کرد: از این مقدار، سهم کمیته امداد و بنیاد عترت هر کدام 60 میلیون ریال و تعهد موسسه خیریه وفاق سبز علوی نیز مبلغ 30 میلیون ریال برای واحدهای روستایی است.
    استاندار کهگیلویه وبویراحمد زیربنای هر واحد مسکونی را حدود 60 مترمربع ذکر کرد و گفت که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تعهد کرده مبلغ 180 میلیون ریال وام قرض الحسنه به ازای هر واحد مسکونی به متقاضیان روستایی پرداخت کند.
    خادمی اولویت ساخت این تعداد واحد مسکونی را برای زنان بی سرپرست دانست و گفت: یکی از مشکلات اساسی در این راستا نبود مجوز قانونی برای تامین زمین شهری است که این معضل نیز با رایزنی و همکاری کمیته امداد و همراهی وزارت راه و شهرسازی در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.
    وی با بیان اینکه حدود 14درصد جمعیت 713هزار نفری این استان هم اینک زیرپوشش کمیته امداد هستند، افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده بیش از پنج تا هفت هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد بدون مسکن مناسب هستند.
    استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که کمیته امداد ظرف سه سال گذشته از حاشیه به متن بازگشته و بسیاری از حرف و حدیث ها و حواشی های منفی در مورد این نهاد امدادی و حمایتی از بین رفته است.
    نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از تلاش ها و اقدام های ارزنده کمیته امداد به ویژه در زمینه مسکن مددجویان، ایجاد صندوق قرض الحسنه امداد و پرداخت وام های اشتغالزایی گفت: مجلس برای تحقق اهداف والای این نهاد آماده همراهی است.
    غلام محمد زارعی افزود که هم اینک نیز رویکرد مثبت، همراهی و هم افزایی خوبی میان دولت و مجلس برای حمایت از کمیته امداد وجود دارد که مصداق بارز آن افزایش میزان مستمری بگیران این نهاد از اواخر سال 95 بوده که مجلس تصویب و دولت برغم محدودیت های مالی و اعتباری این مصوبه را اجرایی و عملیاتی کرد.
    وی، وجود معضل حاشیه نشینی در برخی شهرهای استان را یادآور شد و گفت که کمیته امداد برای خروج برخی خانواده ها از چنگال محرومیت و فقر در این مناطق وارد میدان شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار