مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین اخبار از انتخاب شهردار تهران از زبان شورای پنجمی ها

عصر ساختمان- با انتشار خبر مشخص شدن گزینه نهایی شهرداری تهران حالا برخی از اعضای شورای پنجم به تکذیب این خبر پرداختند.

آخرین اخبار از انتخاب شهردار تهران از زبان شورای پنجمی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حدود 65 روز از انتخابات 29 اردیبهشت ماه می گذرد، انتخاباتی که در آن 21 عضو لیست امید توانستند از مردم رای اعتماد بگیرندو به ساختمان شورای شهر ورود پیدا کنند.

    حال پس از گذشت دو ماه از انتخابات اعضای شورای چهارم به روزهای پایانی کار خود نزدیک می شوند تا اداره 4 سال شهر تهران را به 21 منتخب شورای پنجم تحویل دهند.شورایی که بار سنگین انتخاب شهردار را هم بر دوش خود دارد.

    اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تهران در اولین روز کاری خود باید شهردار تهران را برای 4 سال تعیین کنند و اداره امور را به وی بسپارند و خود بر کار وی نظارت داشته باشند.

    بر اساس آخرین گفتگوهای خبرنگار ما با اعضای منتخب شورای پنجم تاکنون جلسه های زیادی برای انتخاب شهردار برگزار شده به گونه ای که هفته گذشته از میان 21 کاندیدهای نیمه نهایی برای ریاست صندلی شهرداری تهران تنها 7 نفر کاندیدا نهایی شدند.

    هر روز خبر انتخاب شهردار تهران داغ تر از روز قبل می شود چراکه انتخاب شهردار پایتخت با دیگر کلانشهرهای کشور تفاوت فراوانی دارد.

    روز گذشته خبر داغی مبنی بر اینکه محمدعلی نجفی یکی از کاندیدهای لیست 7 نفره به عنوان گزینه قطعی برای شهرداری تهران مطرح شد و موجی از مباحث را در شهر به وجود آورد.

    افشین حبیب زاده عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: هنوز هیچ تصمیمی برای اینکه شخصی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کنیم، گرفته نشده است.

    وی افزود: اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران 7 کاندیدا انتخاب کرده اند و قرار است که این 7 نفر برنامه های خود را به ما تحویل دهند.

    عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص قطعی شدن نجفی به عنوان شهردار تهران گفت: موظف نیستیم که ما به همه موضوعات پاسخ دهیم.

    الهام فخاری عشصو منتخب شورای پنجم نیز با اشاره به این موضوع گفت: هنوز گزینه قطعی برای شهرداری تهران نداریم و در حال طی کردن مرحله به مرحله برنامه ها هستیم.

    احمد مسجدجامعی منتخب دیگر شورای پنجم نیز با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر انتخاب نجفی به عنوان شهردار، گفت: نجفی یکی از 7 کاندیدا برای شهرداری است.

    وی بت بیان اینکه هنوز شورا رسمیت پیدا نکرده و مراسم تحریف نیز برگزار نشده است، افزود: بعد از سوگندنامه و انتخاب رئیس و تشکیل هیئت رئیسه می توانیم شهردار تهران را انتخاب کنیم.

    محمد سالاری منتخب شورای پنجم با اشاره به این موضوع گفت: همه ما 21 عضو شورا از یک گفتمان سیاسی برخوردار هستیم، به همین دلیل هم به دنبال فراهم کردن بستری هستیم که در مسیر انتخاب شهردار به یک اجماع و اغما برسیم تا یک کاندیدا با 21 رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شود.

    وی افزود: حتی به دنبال این هستیم که 6 کاندیدای دیگر نیز از یک کاندیدا حمایت کنند و در کنار وی باشند.

    سالاری با تاکید بر اینکه دوستان کاندیدا هیچ کدام به دنبال رقابت با یکدیگر و کسب صندلی ریاست شهرداری تهران نیستند، گفت: این افراد تنها به منظور تحویل برنامه و دیدگاه های خود برای نحوه اداره شهر با یکدیگر رقابت می کنند.

    منتخب شورای پنجم ادامه داد: علی رغم سلایق و حزب هایی که در شورای پنجم وجود دارد همه به دنبال رساندن یک پیام شفاف به مردم هستند و آن هم اینکه با یکدیگر برای انتخاب شهردار امکان اجماع به یک کاندیدا را دارند.

    بر اساس آخرین آمارهای به دست آمده اولین روز فعالیت شورای پنجم 12 شهریور ماه خواهد بود حال باید تا آن روز منتظر بمانیم تا ببینیم اعضای منتخب شورای پنجم چه کسی را بر صندلی ریاست شهرداری تهران می نشانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار