مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار در جلسه علنی شورای شهر:

بدهی شهرداری تهران حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومان است

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران ضمن انتقاد از ادعای بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران، حداکثر بدهی شهرداری را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

بدهی شهرداری تهران حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران صبح امروز پس از طرح برخی تذکرات توسط اعضای شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی را ارائه داد.

    وی با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌ها و انتقادات عباس جدیدی در خصوص فعالیت‌های شهرداری تهران طرح سوال کرد که برایم جای سوال این است که چرا در روزهای پایانی آقای جدیدی به یاد این موضوعات افتادند.

    در ادامه امانی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های شهرداری براساس برنامه پنجم شهرداری تهران ضرورت دارد از طvیق بخش خصوصی انجام شود و این موضوع توسط شهرداری و از طریق پیمانکاران پیگیری می‌شود بر انجام نظافت شهر توسط پیمانکاران شهرداری تاکید کرد.

    معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران همچنین بر ادعای عباس جدیدی در خصوص بدهی 60 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران خطاب به جدیدی گفت: شما اظهار می‌کنید که 60 هزار میلیارد تومان بدهی در شهرداری بدهی شهرداری باقی مانده است، لذا به شما پیشنهاد می‌کنم که مستندات خود را در این خصوص به شهرداری و همچنین به واحدهای نظارتی ارائه دهید و سندهای خود را در این خصوص ارائه کنید.

    امانی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در فعالیت‌های خود بدهی دارند به موضوع بدهی 35 هزار میلیارد تومانی یکی از وزارتخانه‌ها اشاره کرد و این رقم را  قابل مقایسه با فعالیت‌های گسترده شهرداری و بودجه چندبرابری شهرداری نسبت به برخی وزارتخانه‌ها بسیار بالا دانست و بر منطقی بودن بدهی شهرداری تهران تاکید کرد.

    به گفته امانی در شهر تهران در 10 سال گذشته 130 هزار میلیارد تومان هزینه شده و بدهی‌های شهرداری در مقابل با این بودجه هزینه شده اندک می‌باشد.

    وی بر این نکته تاکید کرد که حداکثر بدهی شهرداری تهران 20 هزار میلیارد تومان است و ارقام دیگری که در این خصوص مطرح می‌شود قابل پذیرش نیست.

    امانی همچنین به همکاری قریب به 2 هزار میلیارد پیمانکار با شهرداری تهران اشاره کرد و وجود بدهی در شهرداری را امری طبیعی دانست.

    معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران همچنین دارایی‌های شهرداری تهران را طی سالهای اخیر را رو به رشد عنوان کرد و از 2.5 برابر شدن این دارایی‌ها خبر داد.

    وی در خصوص انتقادات محمد حقانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز به موضوع ادعای فروش ساختمان‌های شهرداری پرداخت و گفت: شهرداری تهران در 600 نقطه شهر تهران متمرکز است و به دستور شهردار تهران قرار شده است برخی از این ساختمان‌ها فروخته شده و در پردیس مدیریت شهری متمرکز شود و فروش برخی ساختمان‌های شهرداری تهران به منزله فروش شهر نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی