مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛

جزئیات هفتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران

عصر ساختمان- هفتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۶ با بررسی چهار موضوع گزارش ثبت جهانی شهر یزد و بررسی الزامات آن، بررسی طرح جامع ساماندهی مجلس شورای اسلامی، گزارش طرح پژوهشی بناهای شاخص و گزارش طرح پژوهشی آزادراه گیلان با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر اعضای اصلی شورا و مسئولان استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

جزئیات هفتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال 96 با چهار دستور جلسه گزارش ثبت جهانی شهر یزد و بررسی الزامات آن، بررسی طرح جامع ساماندهی مجلس شورای اسلامی، گزارش طرح پژوهشی بناهای شاخص و سیاستگذاری شورای عالی در این زمینه و همچنین گزارش طرح پژوهشی آزادراه گیلان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    در هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال 96، ایران عباس آخوندی رئیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، پیروز حناچی دبیر شورا، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شهرام کوسه‌غراوی عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، معاونان وزراتخانه‌های دفاع، کشور، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، معاون محیط‌زیست سازمان حفاطت از محیط زیست، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،فرزانه صادق‌مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش، هادی جابری‌مقدم مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، بنی‌مهد معاون دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران و همچنین منیژه کاسب معاون دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

    در دستور جلسه نخست که به ارایه گزارشی از ثبت جهانی شهر یزد و بررسی الزامات آن اختصاص داشت، محمدحسن طالبیان نکاتی را در مورد ثبت جهانی شهر یزد و الزاماتی که ایران بر اساس تعهداتی که به کمیته میراث جهانی داده است یادآور شد و نکاتی را نیز راجع به کلیت ثبت جهانی شهر یزد و اهمیت آن ارایه کرد.

    طالبیان گفت: خوشبختانه شهر یزد از بلندمرتبه‌سازی‌ها مصون مانده است و بیشتر ساخت وسازها در این شهر خشت و گلی است و دو ویژگی معماری و شهرسازی بومی و سازگاری با طبیعت و اقلیم دو ویژگی منحصر به فرد شهر یزد هستند که در میراث جهانی یونسکو این شهر را برای ثبت جهانی حائز اهمیت کردند که در نهایت به ثبت آن در میراث جهانی منجر شد.

    در دستور جلسه نخست، استاندار، شهردار، معاون عمرانی، رئیس شورای‌شهر و مدیرکل اداره میراث و مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد و همچنین موسوی نماینده مردم یزد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند و به ارایه نقطه‌نظرات خود درباره ثبت جهانی شهر یزد پرداختند.

    در دستور جلسه دوم نیز که به بررسی طرح جامع ساماندهی مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت، علاوه بر مهدی چمران رئیس شورای شهر، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و مشاور طرح حضور داشتند.

    گفتنی است در دستور جلسه‌های طرح پژوهشی بناهای‌شاخص نیز که سومین دستور جلسه بود، طرح پیش‌تر نیز به شورا ارایه شده بود که با نظر کمیته فنی نکاتی باید در طرح اعمال می‌شد که در هفتمین جلسه ارایه و راجع به آن اظهار نظر شد.

    گفتنی است، جزئیات و مصوبات هفتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال 96، طبق روال سابق در مصوبه‌ها و گزارش‌هایی جداگانه به اطلاع عموم خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو