مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد:

هدف‌گذاری برای ۱۴۰ هزار شغل در بخش گردشگری و صنایع‌دستی

عصر ساختمان- معاون رئیس جمهور گفت: پیش‌بینی می‌شود در حوزه گردشگری ۷۰ هزار شغل و در حوزه صنایع‌دستی نیز حدود ۷۰ هزار شغل پایدار در سال ۹۶ در کشور ایجاد کنیم.

هدف‌گذاری برای ۱۴۰ هزار شغل در بخش گردشگری و صنایع‌دستی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، زهرا احمدی پور روز دوشنبه (2 مرداد) در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه سال 96 را مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند، در سازمان میراث فرهنگی فرصت‌های بخش گردشگری و بویژه صنایع دستی را برای ایجاد اشتغال پایدار دسته‌بندی‌ و احصا کرده‌ایم.

    وی افزود: به صورت پایلوت 500 روستا را در کشور در قالب این طرح شناسایی کرده‌ایم و در مرحله اول در حال ارزیابی طرح برای رفع اشکالات آن هستیم.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: سه روستا در استان کردستان هم انتخاب شده‌اند که در حال ارزیابی اولیه برای رفع اشکالات طرح هستیم و در فاز بعدی کار را شروع خواهیم کرد.

    وی تاکید کرد: تمرکز اول ما این است که صنایع دستی و گردشگری بتواند اشتغال پایدار در کشور ایجاد کند که پیش‌بینی می‌شود در حوزه گردشگری 70 هزار شغل و در حوزه صنایع‌دستی هم حدود 70 هزار شغل پایدار در سال 96 در کشور ایجاد کنیم.

    احمدی پور با بیان اینکه تمرکز اصلی ما در سازمان میراث فرهنگی بر روی روستاهاست، عنوان کرد: دلیل این کار این است که روستاهای ما به دلیل نبود اشتغال پایدار دچار کاهش جمعیت شده‌اند و نیروی جوان ما در حال مهاجرت به حاشیه به شهرها هستند.

    وی ادامه داد: استان کردستان به عنوان استانی مرزی که دارای جذابیت‌های خاص خود است مورد توجه ماست و در این استان بر روی سه روستا به صورت ویژه سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

    معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امسال در چهار استان غربی کشور که کردستان، ایلام، کرمانشاه و همدان هستند تمرکز جدی ما بر روی اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و صنایع دستی در روستاها خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای این کار در نظر گرفته شده است، گفت: حداقل برای هر روستا بین 150 تا 200 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو