مدیران خودروعصر اعتبار

معاون رییس جمهور:

ظرفیت های گردشگری بهترین منبع درآمد برای توسعه کشور است

عصر ساختمان- معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت های بالای کشور در حوزه گردشگری، گفت: ظرفیت های گردشگری ایران اسلامی می تواند بهترین منبع درآمد برای توسعه کشور باشد.

ظرفیت های گردشگری بهترین منبع درآمد برای توسعه کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، زهرا احمدپور امروز دوشنبه در جمع مردم روستای هدف گردشگری نوره از توابع شهرستان سنندج، با اشاره به اینکه  ویژگی های متمایز زندگی روستایی بهترین سرمایه به شمار می رود، گفت: یکی از رسالت های سازمان میراث فرهنگی حمایت از روستاها در راستای تولید محصولات و غذاهای سنتی و صنایع دستی برای توسعه حوزه گردشگری است.

    وی عنوان کرد: بخشی از پتانسیل های روستاهای هدف گردشگری از طریق فضای مجازی به سراسر کشور و دنیا معرفی می شوند و به همین دلیل لازم است که از این مهم به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

    وی بیان کرد: آنچه که روستاها را متمایز از سایر جاها می کند می توان از آنها به عنوان فرصت تولید ثروت بهره گرفت و به همین دلیل لازم است که از این مهم در استان کردستان به شکل بهتری بهره برداری شود.

    رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر تبدیل روستاها به مقصد گردشگری تاکید کرد و افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی و کمبود منابع آبی امکان کشاورزی و کسب درآمد از این طریق به نسبت گذشته کاهش یافته است لذا در چنین شرایطی صنعت گردشگری می تواند بهترین جایگزین برای افزایش درآمد روستاییان شود.

    احمدپور با اشاره به اینکه با کمترین هزینه در صنعت گردشگری اشتغال ایجاد می شود، اظهار داشت: دلیل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها نبود شغل و درآمد است که با انجام اقداماتی هم چون ایجاد اقامتگاه های گردشگری و معرفی روستاها می توان اشتغال و درآمد مناسبی ایجاد کرد.

    وی با بیان اینکه جذابیت روستاها تبدیل به منبع درآمد مردم روستا شود، اضافه کرد: از دیگر تکالیف ما معرفی جذابیت های روستاها و تعریف تورهای گردشگری به مقصد روستاها با هدف معرفی ظرفیت های این بخش است.

    وی عنوان کرد: ظرفیت های گردشگری موجود در ایران می تواند بهترین منبع درآمدی کشور شود و برای تحقق این مهم نیاز به مشارکت مردمی داریم که اقدامات و برنامه های خوبی در این بخش طراحی و تدوین شده است.

    سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان کردستان از صبح امروز آغاز شده است و وی قرار است که ضمن حضور در برنامه های حوزه میراث فرهنگی، در جلسه شورای اداری استان نیز حضور پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی