مدیران خودروعصر اعتبار

گزارش عصر ساختمان از روند ساخت و ساز در مسکن مهر پردیس

زمین های دارای معارض در بلاتکیلفی به سر می برند/ تعطیلی ساخت و ساز در فاز ۸

تمرکز مسئولان بیشتر بر شهرسازی است تا تکمیل واحد های مسکونی

عصر ساختمان- پرونده اراضی دارای معارض علیرغم دریافت حکم قضایی به نفع شرکت عمران، معارضان با شکایت به دیوان دستورتوقف عملیات عمرانی راگرفته وعملا سرمایه متقاضیان مسکوت مانده وهمگی در بلاتکلیفی بسرمی برند.

زمین های دارای معارض در بلاتکیلفی به سر می برند/ تعطیلی ساخت و ساز در فاز ۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸:۰۰

    نمایندگان متقاضیان مسکن مهر دوشنبه آخر هر ماه  از مراحل پیشرفت  ساخت وساز در فازهای مختلف بازدید کرده و نتیجه را به دیگر متقاضیان اطلاع رسانی می کنند.دوشنبه این ماه با نمایندگان متقاضیان مسکن مهر پردیس همراه شدیم تا بیشتر در جریان ساخت و ساز مسکن مهر پردیس قرار بگیریم.
    ساعت 9 صبح است و سالن شماره 3 که به درخواست های متقاضیان رسیدگی می کند؛ شلوغ به نظر می رسد.این شلوغی در این ساعت کمی عجیب به نظر می رسد.برخی متقاضیان برای انتخاب واحدشان در این جا حضور دارند و بقیه به دنبال بررسی وضعیت پرونده ها هستند.
    با یکی از مراجعان صحبت می کنم.می گوید: دو سال پیش ماشین ام را فروختم و برای مسکن مهر ثبت نام کردم.آن زمان برای ثبت نام 26 میلیون تومان پول واریز کردم اما هر دفعه به بهانه های مختلف از ما پول می گیرند.الان هم که گفته اند 12 میلیون تومان دیگر باید واریز کنیم؛ در غیر این صورت ما را از لیست حذف می کنند. به غیر از 33 میلیونی که قبل از تحویل واحد از ما می گیرند 5 میلیون تومان نیز باید موقع تحویل واحد واریز کنیم  که تهیه این مبالغ برایم بسیار سخت است.
    یکی دیگر از مراجعان سه سال پیش ثبت نام کرده و متقاضی فاز 8 است.او می گوید:طبق قرارداد باید سال گذشته واحدم را تحویل می گرفتم اما هنوز برای انتخاب واحد دعوت نشده ام .هر دفعه تاریخ جدیدی برای انتخاب واحد می دهند.
    تقریبا اکثرا مراجعان از تاخیر در تحویل واحدهای خود ناراضی اند و برخی با گذشت سه یا چهار سال هنوز موفق به انتخاب واحد نشده اند.یکی از آن ها خانمی است که پول پیش خانه اش را برای ثبت نام از صاحبخانه گرفته و  دو سال است که به همراه فرزندانش در منزل پدرش زندگی می کند. وی از این شرایط بسیار ناراحت است و می گوید: سال 89 برای ثبت نام مسکن مهر اقدام کردیم اما هنوز بعد از گذشت 6 سال خانه ای به ما تحویل نداده اند.الان حدود دو سال است که به همین دلیل شرایط زندگی ام تغییر کرده و در منزل پدرم ساکن هستم.همسرم نیز در خانه پدر خود زندگی می کند.
    دفتر ناظر سالن بیش از اندازه شلوغ است. مراجعان یکی پس از دیگری وارد دفتر می شوند؛ مشکلات خود را مطرح می کنند و جای خود را به نفر بعدی می دهند.به گفته سعدی پور ناظر سالن 3 روزانه 300 نفر به این سالن مراجعه می کنند که از این میان 200 نفر پیگیر پرونده هایشان هستند.

    فاز5

    از سالن خارج می شویم.اولین فازی که بازدید می شود فاز 5 است. به گفته شیخی مدیر اجرایی این فاز، قرار بود 10 هزار واحد دراین فاز ساخته شود اما به دلیل عدم تامین مالی  6 هزار واحد بیشتر ساخته نشده است.ساختمان های فاز 5 آپارتمان های 15 طبقه است و در هر طبقه 4 واحد وجود دارد.
    به گفته وی در این فاز زمین های معارض وجود دارد که متعلق به سازمان بنیاد مستضعفان است.
    اما  قسمت دیگری از فاز 5 که به  52 متری معروف است؛ وضعیت به گونه دیگری است.ساختمان ها در این قسمت 11 و 14 طبقه اند و معماری آن بر اساس معماری چلیپا با اتاق های مربع شکل طراحی شده است.متراژ  این آپارتمان ها 85  متری  است .
    آپارتمان های این فاز بالای کوه ساخته شده اند و همین امر مشکلات ساخت و ساز را دو چندان کرده است. به گفته مدیر اجرایی این پروژه مشکلات آماده سازی و مسطح کردن زمین وقت ، انرژی وهزینه زیادی  نسبت به فازهای دیگر داشته است.اما با وجود این در تامین آب و فاضلاب و گاز مشکل چندانی وجود ندارد و میانگین پیشرفت پروژه 60درصد است.
    در این فاز 5 مدرسه ساخته شده و چنانچه مشکلات مالی تامین شود؛ تابستان آینده تمام واحدها آماده تحویل خواهند شد.
    فاز 11

    در ادامه بازدید به همراه نمایندگان متقاضیان مسکن مهر وارد فاز 11 می شویم. در نگاه اول می توان فهمید این پروژه از وضعیت بهتری نسبت به فاز 5 برخوردار است.ماشین های ساخت و ساز همه جا مشغول فعالیت اند.هر طرف را که نگاه می کنی کارگران مشغول کار کردن هستند.محوطه سازی ها شروع شده وخطوط انتقال آب داخل زمین کار گذاشته شده است.مسجد محل تقریبا رو به اتمام است. برخی بلوک ها رنگ شده اند و برخی نه.به گفته مهندس اشرف مدیر اجرایی پروژه، انشعابات آب و فاضلاب این فاز انجام شده و فقط نصب حوضچه های بازدید باقی مانده بود که آن هم با همکاری شرکت آبفا در حال انجام است. به گفته وی هر بلوک سه فاضلاب و دو حوضچه دارد.
    به گزارش عصر ساختمان در فاز یازده 565 بلوک وجود دارد  و از 22 بهمن تحویل واحدها شروع می شود.البته اگر هر روز یک بلوک واگذار شود,565 روز طول می کشد.
    فاز 8

    فاز 8 در مجموع 26 هزار بلوک دارد و 70 پیمانکار مسئولیت احداث آن را بر عهده دارند .البته به نظر می رسد کار در این فاز به کندی پیش می رود و اکثر کارگاه ها نیمه تعطیل اند.جنب و جوشی در این فاز دیده نمی شود و از رفت و آمد ماشین های ساختمانی مانند فاز 11 خبری نیست. تعداد شرکت های فعال درفاز 8 به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد درحالی که بیش از70 شرکت باید فعالیت داشته باشند.
    فاز 9 ( پروژه آفاق سپهر)

    به گفته شیخی مدیر اجرایی فاز 9،انشعابات آب و فاضلاب  و برق فاز 9 انجام شده اما  مشکل اصلی به لوله کشی گاز برمی گردد.
    وی می افزاید: ما هدف گذاری کرده بودیم این فاز تا 22 بهمن آماده افتتاح شود؛ اما متاسفانه با شرایط موجود این امر امکان پذیر نیست. البته اگر شرکت های خدمات رسان همکاری کنند بخشی از کار آماده می شود.
    بخشی از زمین های فاز 9 دارای معارض است که باید زمین های معارض را دور بزنیم و این کار را مشکل می کند.لازم به ذکر است اکثر واحدهای این فاز متعلق به بهزیستی است.
    در مجموع می توان این گونه جمع بندی کرد که عمده تلاش مسئولان شرکت عمران بر محوطه سازی و شهرسازی بوده و عملا برای واحدهای مسکونی حرکت بصورت لاک پشتی صورت می گیرد.
    بر اساس این گزارش قیمت عرصه نیز برمبنای قیمت پایه قبل از ارزش افزوده ناشی از ساخت و ساز محاسبه و باتوجه به سهم هر واحد محاسبه و اخذ خواهد شد(خرید مالکیت عرصه اجباری نیست و اختیاریست )
    تعدادی ازبلوک ها به لحاظ ضعف سازه ای از ادامه عملیات عمرانی آن جلوگیری ومتقاضیانی که در چنین بلوک هایی انتخاب واحدکرده باشند بارضایت خودشان واحد جدید به ایشان اختصاص داده خواهدشد.
    همچنین پرونده اراضی دارای معارض علیرغم دریافت حکم قضایی به نفع شرکت عمران، معارضان با شکایت به دیوان دستورتوقف عملیات عمرانی راگرفته وعملا سرمایه متقاضیان مسکوت مانده وهمگی در بلاتکلیفی بسرمی برند.


    آزاده کاری

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو