مدیران خودروعصر اعتبار

کاخ سبز تعطیل شد

عصر ساختمان- کاخ شهوند که اکنون «کاخ موزه سبز» نامیده می‌شود محل اقامت تابستانی پهلوی اول بود. علت سبز نامیدن این کاخ استفاده از سنگ‌های سبز منحصر به‌فرد معادن خمسه زنجان در نمای خارجی آن است، بازدید از این کاخ تعطیل شد.

کاخ سبز تعطیل شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، لیلی رئوف - مسئول کاخ سبز اظهار داشت: پروژه مرمت کاخ سبز از امروز اول مرداد ماه آغاز گشته و تا پایان تمامی مراحل کار، این کاخ تعطیل است.

    وی افزود: این پروژه شامل مرمت پارکت‌ها، پلکان، درب‌ها و پنجره‌های کاخ است که توسط استادکاران مربوطه و با نظارت واحد حفاظت و مرمت و تزئینات وابسته به معماری سعدآباد در دست اقدام است.

    رئوف عنوان کرد: در حال حاضر کار تخلیه کاخ رو به اتمام است و به سرعت پروژه مرمت آغاز می‌شود.

    کاخ شهوند که اکنون «کاخ موزه سبز» نامیده می‌شود محل اقامت تابستانی پهلوی اول بود. علت سبز نامیدن این کاخ استفاده از سنگ‌های سبز منحصر به فرد معادن خمسه زنجان در نمای خارجی آن است.

    زیربنای کاخ 1203 مترمربع است که از دو بخش تشکیل شده، بخش اول شامل: پله ورودی، اتاق انتظار، اتاق کار، تالار آیینه، اتاق غذاخوری خصوصی و اتاق خواب است و بخش دوم، زیرزمین که در سالهای 1352-1350 به دستور محمدرضا پهلوی برای پذیرایی از مهمانان خارجی به بخش اول افزوده شد شامل اتاق پذیرایی، دو اتاق خواب و اتاق غذاخوری است.

    در این کاخ انواع هنرهای ایرانی شامل آیینه کاری، گچبری، حجاری، تذهیب، خاتم کاری و ... بکار رفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی