مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) در ۴ فاز

عصر ساختمان- مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه طراحی فرودگاه امام ۵۰ سال پیش توسط ایکائو ارائه شده بود، گفت: آن زمان این فرودگاه برای ۴.۸ میلیون مسافر در سال طراحی شد و امروز قرار است در ۴ فاز توسعه یابد.

توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) در ۴ فاز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، سیداحمد مومنی‌رخ امروز در مراسم تودیع مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی و معارفه کورش فتاحی به عنوان سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام،‌اظهار داشت: طرح اولیه ساخت و بهره‌برداری از فرودگاه امام 50 سال پیش توسط ایکائو ارائه شد؛ آن زمان ایکائو طرح ساخت این فرودگاه را به اداره کل هواپیمایی وقت ایران ارائه داد.

    مومنی‌رخ افزود: سازمان برنامه و بودجه وقت در جریان امور مترتب بر ساخت این فرودگاه بود.

    وی بیان کرد: پس از آن شرکت آمریکایی- ایرانی طرح فرودگاه امام را ارائه داد و حدود سال‌های 1355 بود که طرح مشاور آماده و به اداره کل هواپیمایی وقت ارائه شد.

    مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت:‌ در سال 62 و 63 مجلس دستور توقف پروژه مذکور را جهت بررسی بیشتر داد اما با رشد تقاضای سفرهای هوایی از سال 1372 مجددا مقرر شد فاز یک فرودگاه امام خمینی (ره) اجرایی شود که برای جابجایی 4.8 میلیون مسافر در نظر گرفته شد.

    مومنی‌رخ افزود: با توجه به رشد پروازهای منطقه این ضرورت ایجاد شد که فازهای بعدی در 4 فاز طراحی شود؛ مشاوران معروف دنیا وارد کار شدند و با انتساب مدیران مرتبط با این نوع فعالیت‌ها و مجری‌های مختلف کارها پیش رفت اما با کمبود اعتبارات طرح رشد کندی داشت.

    وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم این نگرانی را داشت که فرودگاه باید در راه رسیدن به اهداف آتی رشد کند. بنابراین آقای نویدی منصوب شد که پروژه‌های بزرگی برای کشور اجرا کرده بود.

    وی ادامه داد: وی اهداف خود را تا حدی محقق کرد و در راستای همین اهداف امروز آقای فتاحی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می‌شود.

    مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: ضروری است حداقل بتوان به اهداف برنامه چهارم در توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) دست یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو