مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تشریح کرد:

تحویل تمام واحدهای مسکن مهر درشهرهای پرجمعیت استان مرکزی

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه تنها حدود سه درصد از واحدهای مسکن مهر این استان در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و شهرهای جدید باقی‌مانده است، از برنامه‌ریزی برای بهسازی ۷۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی در سه شهر استان خبر داد و گفت: مطالعات ساخت آزادراه اراک- سلفچکان انجام شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

تحویل تمام واحدهای مسکن مهر درشهرهای پرجمعیت استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید شارقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به تبیین مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل درحوزه‌های مختلف پرداخت و درباره وضعیت مسکن مهر استان عنوان کرد:  از 39 هزار واحد مسکن مهرکه شامل شهرهای با جمعیت بالای 25 هزار نفر، کمتر از 25 هزار نفر و شهرهای جدید است، تمام واحدهای مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر تحویل شده‌اند و تنها 1700 واحد باقی مانده که مربوط به شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر و شهرهای جدید است و تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل می‌شوند.

    شارقی افزود: برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در پروژه‌های مسکن مهر ساخت و تحویل هشت باب مسجد در پروژه‌های مسکن مهر شهرهای خمین، محلات، دلیجان، مهاجران و اراک از سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد شش باب مسجد به بهره‌برداری رسیده و دو باب دیگر (در شهرهای ساوه و کوی نبئی اراک) در حال تکمیل است. همچنین ساخت پنج باب مدرسه در پنج شهر استان به اتمام رسیده است.

    تکمیل پروژه مسکونی 336 واحدی بافت فرسوده اراک تا پایان امسال

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در تبیین مهمترین پروژه‌های این اداره‌کل درحوزه بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی عنوان کرد: در بافت فرسوده اراک با مشارکت شرکت آرمان‌ساز در حال انجام پروژه 336 واحدی هستیم که به پیشرفت 50 درصدی رسیده است. این پروژه با هدف نوسازی و جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع با زیربنای 48 هزار متر مربع احداث خواهد شد که شش بلوک مسکونی را شامل می‌شود و تا پایان سال 96 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی با اشاره به شناسایی 1218 هکتار بافت ناکارآمد در استان مرکزی افزود: طرح بهسازی و نوسازی 9 شهر آماده و به تصویب کمیسیون ماده 5 رسیده و همچنین محدوده بافت‌های ناکارآمد مشخص شده و طرح توانمندسازی این محدوده‌ها تصویب شده است. 712 هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان مرکزی قرار دارد و با مطالعاتی که انجام شده است پنج محله هدف در اراک و چهار محله نیز در ساوه مشخص شده که  در حال انجام اقداماتی برای بازآفرینی آنها به منظور ارتقای سطح زندگیشان با دیگر محله‌های شهر هستیم.

    شارقی تصریح کرد: طرح مطالعاتی تفکیک محدوده بافت ناکارآمد شهر ساوه به عنوان شهر پایلوت کشوری انجام شده است و 30 درصد پیشرفت داشته است.

    وی با بیان اینکه حداقل 18 تا 20 درصد منطقه شهری استان شامل بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی است، افزود: غیر از اراک، ساوه و خمین نیز دارای سکونتگاه‌های غیررسمی هستند که در حال انجام طرح‌های بازآفرینی در آنها هستیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: امسال تلاش داریم با همکاری بخش‌های مختلف طرح‌های بهسازی را در سکونتگاه‌های غیررسمی کوی امام علی (ع) و کوی ولیعصر (عج)، بافت فرسوده شمال منطقه شهید ادبجو و بافت تاریخی محله بازار شهر اراک همچنین سکونتگاه غیررسمی محله عباس‌آباد، بافت فرسوده محله پیغمبری‌ها و بافت تاریخی محله خلیل‌آباد شهر ساوه و بافت‌های فرسوده محله‌های اسماعیل‌بیگی و محسن‌آباد و بافت تاریخی محله بازار شهر خمین عملیاتی کنیم.

    شارقی در تبیین اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر دربازآفرینی شهری استان مرکزی توضیح داد: دربخش اجرایی و املاک می‌توان به احداث پروژه 360 واحدی مشارکتی در کوی باغ خلج اراک، احداث پارک ترنم در انتهای کوی امام علی(ع) اراک، احداث پارک نسترن درشهدای صفری، احداث پروژه 336 واحدی مشارکتی درکوی باغ خلج اراک، احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به مساحت 800 متر مربع درشهر ساوه، بازگشایی محور شهید فردین پور درمرکز اراک، بازگشایی محور جدید یادگار امام شهر خمین، واگذاری زمین درکوی امام علی(ع) اراک، اآسفالت معابر درمحله سورکان و پیک نیک ساوه، شروع به کار واگذاری اراضی متصرف شده دولتی واقع در کوی امام علی(ع) اراک، ارایه تسهیلات بانکی دربافت‌های فرسوده به تعداد 3800 واحد، مشارکت درتملکات شهرداری ساوه به منظور نوسازی درمحله خلیل جهان بیگ و الحاق محله‌های خارج از محدوده شهر درشهرهای اراک و ساوه به محدوده شهراشاره کرد. همچنین طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای اراک و ساوه به مساحت 712 هکتار تهیه شده و طرح های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهرهای اراک،‌خمین، دلیجان، محلات، شازند، تفرش، نراق و مامونیه تهیه شده است.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: طرح‌های موضعی محله فردین‌پور اراک و قسمتی از محله باغ خلج اراک تهیه شده و محدوده‌های بافت های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و محدوده ناهمگون شهری در داخل شهرها و بافت‌های تاریخی در 17 شهر استان تهیه و تصویب شده است. دربخش بسترسازی نیز به عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با شهرداری‌های اراک، ساوه، مامونیه و سازمان نظام مهندسی برای اعمال تخفیفات عوارض پرداخته ایم و جلسه‌های آموزشی متعددی ار برگزار کرده‌ایم.

    اجرای پنج پروژه بزرگ راهسازی

    شارقی همچنین به معرفی پنج پروژه بزرگ و تاثیرگذار استان پرداخت و گفت: مطالعات آزادراه اراک- سلفچکان(مجتمع آفتاب) کنارگذر اراک انجام شده و در صورت جذب مشارکت، به‌زودی ساخت آن با 6000 میلیارد ریال اعتبار شروع می‌شود. همچنین پیمانکار احداث باند دوم کنار گذر شمالی اراک مشخص شده و تفاهم نامه با سرمایه گذار به امضا رسیده است که به زودی ساخت آن شروع می‌شود.

    وی با اشاره به پروژه باند دوم توره- بروجرد عنوان کرد: 11 کیلومتر از این محور توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ساخته شده و احداث 7.5 کیلومتر نیز به اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی تفویض شده که درمرحله تملک زمین است.

    شارقی همچنین از شروع عملیات احداث باند دوم محور ازنا- شازند خبر داد و افزود: با اختصاص اعتبار استانی مطالعات احداث باند دوم محور قدیم ساوه- تهران شروع شده است.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در سفر اخیر هیئت دولت به استان مرکزی 900 میلیارد تومان اعتبار عمرانی اختصاص یافت که 310 میلیارد تومان آن درحوزه حمل و نقل بوده است. در این راستا به تعریف 15 پروژه اقدام کرده‌ایم. این پروژه‌ها شامل بهسازی راه اصلی اراک-خمین، بهسازی محور اراک- فرمهین و تکمیل تقاطع غیرهمسطح، تعریض و بهسازی محور پل دوآب-خنداب. تعریض و بهسازی محور آشتیان- راهجرد، بهسازی محور آهنگران- کمیجان، بهسازی محور اخترآباد، احداث باند دوم دلیجان- محلات- خمین- الیگودرز در محدوده استان مرکزی، احداث باند دوم شازند – ازنا قطعه اول به طول 15 کیلومتر، تکمیل کنارگذر غربی و شرقی ساوه، بهسازی و احداث محور دلیجان-نراق تا انتهای حوزه، روکش آسفالت 200 کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان، ارتقای کیفی رویه آسفالتی راه‌های اصلی و شریانی استان به طول 230 کیلومتر، اصلاح و حذف 23 نقطه و مقطع حادثه‌خیز راه‌های پرتردد استان، تکمیل باند دوم سه راهی توره- پل سفید و احداث راه اصلی خمین- محلات و تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح کنارگذر خمین است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو