مدیران خودروعصر اعتبار

خداحافظی با پل گیشا در نیمه دوم سال

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت پنج پل فلزی پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

خداحافظی با پل گیشا در نیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، علیرضا جاوید، با بیان اینکه چندی پیش موضوع بازنگری و مطالعه پل‌های فلزی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت، گفت: با اجرایی شدن طرح مطالعه و بازنگری در وضعیت پل‌های فلزی، آنها را با توجه به قدمت(تقویت، مرمت و یا بهسازی لرزه‌ای) تقسیم بندی کردیم که در این میان حتی گزینه برچیده شدن پل نیز مد نظر قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه در این میان حتی تغییر پل از فلزی به فلزی – بتنی نیز در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: کارشناسان معاونت فنی و عمرانی بررسی پل‌های حافظ که بر روی خیابان‌های جمهوری و طالقانی قرار دارد، پل چوبی، آزمایش، گیشا و کریمخان را آغاز کردند که نتایج آن مشخص شد.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در بررسی‌ها مشخص شد که پل گیشا به دلیل قدمتش باید برچیده و تبدیل به زیرگذر شود، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد پیشرفت 35 درصدی این پروژه هستیم و به نظر می‌رسد که در نیمه دوم امسال باید با پل گیشا خداحافظی کرد و برچیده می‌شود.

    وی گفت: پل کریمخان نیز از پل فلزی به کامپوزیتی تغییر خواهد کرد که برای انجام این مهم تجهیز کارگاه صورت گرفته است.

    جاوید در مورد وضعیت سایر پل‌های فلزی 1پایتخت نیز گفت: بررسی‌ها نشان داد که پل آزمایش نیازمند مرمت روکش پل و تقویت بهسازی لرزه‌ای است و پل حافظ نیز نیازمند مرمت و بهسازی است اما در مورد وضعیت سازه پل چوبی مشکل خاصی در بررسی‌ها احصا نشد؛ اما در صورتیکه در مطالعات مشکلاتی دیده شود اقدام به چاره اندیشی می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی