مدیران خودروعصر اعتبار

وعده افتتاح "هسا"ی پرند؛ بعد از هفت سال انتظار متقاضیان

عصر ساختمان- در حالی که بیش از شش سال از آغاز به کار اجرای پروژه مسکن مهر "هسا"ی پرند می‌گذرد پیمانکار مربوطه قول داده است تا پایان سال ۱۳۹۶ واحدها را به متقاضیان تحویل دهند.

وعده افتتاح "هسا"ی پرند؛ بعد از هفت سال انتظار متقاضیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، شمع تولد شش سالگی آغاز به کار پروژه پرماجرای "هسا"ی شهر جدید پرند در حالی امسال فوت شد که هنوز هیچ یک از 10 هزار واحد پروژه فوق به متقاضیان تحویل نشده، اما با توجه به پیشرفت 80 درصدی واحدهای مسکونی و 60 درصدی محوطه سازی مسوولان شرکت هسا قول داده‌اند که این پروژه بزرگ را تا پایان سال تحویل دهند.

    از زمانی که کلنگ مسکن مهر هسا در اوایل سال 1390 زمین زده شد تصور این بود که ظرف دو یا نهایتا سه سال آماده می‌شود که البته پایان سال قبل عنوان شد پول پرداختی متقاضیان به حساب بانک واریز شده است، اما از افتتاح واحد خبری نبود.

    مسکن مهر هسا در واقع بخش عمده‌ای از 17 هزار و 500 واحد مسکونی نیمه تمام شهر پردیس محسوب می‌شود که قطعا اتمام این پروژه با تکمیل 95 هزار واحد مسکن مهر پرند در پایان سال جاری همزمان خواهد بود.

    با وجودی که بیش از 71 هزار واحد مسکن مهر پرند افتتاح شده و 17 هزار و 500 واحد در حال تکمیل است، اقبال از این شهر به دلیل کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی و نیز نبود خطوط ریلی مناسب، پایین است. این را 6000واحد مسکن مهر فاقد متقاضی این شهر تایید می کند. مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت پرند 119 هزار نفر است؛ در حالی که اگر قرار بود جمعیت در واحدهای افتتاح شده مستقر شوند جمعیت این شهر باید بیش از 200هزار نفر باشد.

    هم اکنون برخی بلوک‌ها در پروژه‌های مپسا، هسا، کیسون و کوزو فاز 6 پرند با مصائبی درگیر هستند که در پروژه هسا برخی از مشکلات در خصوص آماده سازی و مسائل مربوط به دستگاه‌های خدمات‌ رسانی باعث کندی روند پیشرفت فیزکی کار شده است. در این خصوص مدیران شرکت عمران شهر پرند جلسات متعددی با دستگاه‌های خدمات رسان داشتند و در آخرین اقدام فهرست بهایی را برای شورای مسکن استان ارسال کردند.

    در روزهای اخیر مدیران پروژه هسا طی جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند قول داده‌اند که با شرط هیچ گونه افزایش قیمت تمام واحدها را تا پایان سال جاری تحویل دهند. در حال حاضر پروژه "هسا" در جنوب فاز 6 با 9996 واحد سومین پروژه بزرگ مسکن مهر در شهرجدید پرند می باشد که تاکنون پیشرفت 80% در ابنیه و 60% در محوطه سازی داشته است.

    شرکت هسا پذیرفت از بابت ساخت و تحویل واحدها هیچ گونه افزایش ریالی نداشته باشد و در صورتی که این پروژه تا انتهای سال 1396 به اتمام نرسد قرارداد هسا به خودی خود فسخ و اختیار ورود به محاکم قضایی از این شرکت سلب خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو