مدیران خودروعصر اعتبار

میراث فرهنگی در جستجوی بنایی تاریخی برای اتاق بازرگانی

عصر ساختمان- معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنی و گردشگری اظهار کرد: در نشست مشترک میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و معاونت میراث فرهنگی قرار شد سازمان میراث فرهنگی نسبت به معرفی یک بنای تاریخی مناسب برای استفاده اتاق بازرگانی اقدام کند.

میراث فرهنگی در جستجوی بنایی تاریخی برای اتاق بازرگانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمدحسن طالبیان هدف از برگزاری این نشست را دستیابی به محورهای کاری و همکاری‌های مشترک در زمینه مطالعه، مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی و راه‌اندازی و گسترش پایگاه‌های پژوهشی دانست و گفت: به دنبال معرفی یک بنای تاریخی برای این اتاق، فهرست بناهای قابل واگذاری توسط صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی به همراه فهرست پروژه‌های نیمه تمام دز سازمان میراث فرهنگی که مشمول ماده 27 می‌شوند در اختیار اتاق بازرگانی قرار گیرد.

    به گفته‌ او، با اشاره به موزه اسناد تاریخی تجارت در شهر رودبار گیلان و اسناد و مدارک معتبر موجود در این موزه بر لزوم ایجاد موزه‌های بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی تاکید شده است.

    وی همچنین پیشنهاد همکاری مشترک اتاق بازرگانی و صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی را از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست عنوان کرد و افزود: اتاق بازرگانی می‌تواند موضوع بهره‌برداری از بناهای تاریخی را از طریق امضای تفاهم‌نامه با صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی پیگیری کند.

    معاون میراث فرهنگی برگزاری دوره‌های آموزشی بین المللی مشترک میان اتاق بازرگانی و معاونت میراث فرهنگی به همراه بررسی تقاضای اتاق بازرگانی برای عضویت در شورای عالی میراث فرهنگی و پشتیبانی اتاق بازرگانی از پژوهش‌های تاریخی، فرهنگی، حفاظت، مرمت و معرفی را از دیگر موضوعات این جلسه عنوان کرد.

    طالبیان افزود: در این نشست تاکید شد تا به صورت سالیانه همایش و نمایشگاه مشترک معاونت سازمان میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود و امور مطالعاتی و پژوهشی مشترک در استان‌ها در دستور کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد.

    وی با بیان این‌که در این نشست بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی مشترک، نمایشگاه‌های داخلی و همایش سالیانه میان اتاق بازرگانی و معاونت میراث فرهنگی اشاره شده، افزود: در ادامه توافقات باید اطلاعات استان‌های مختلف در راستای موضوعات مطرح شده در این نشست اخذ و در اختیار اتاق بازرگانی برای همکاری‌های مشترک در تهران و سایر استان‌ها قرار داده شود، همچنین معرفی تشکل‌های فعال استارتاپ از سوی اتاق بازرگانی به سازمان میراث فرهنگی مور بحث قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو