مدیران خودروعصر اعتبار

گفت‌وگو با رئیس اتحادیه آهن‌فروشان:

خواب زمستانی بازار آهن در روزهای آغازین برجام

آهن‌فروشان در انتظار تحرک پروژه‌های عمرانی

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان اینکه توافق هسته‌ای هم نتوانست جلوی رکود بازار آهن را بگیرد، عنوان کرد: بازار آهن در انتظار تحرک پروژه‌های عمرانی است.

خواب زمستانی بازار آهن در روزهای آغازین برجام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، محمد آزاد اظهار کرد: با وجود اجرای برجام و لغو تحریم‌ها بازار آهن همچنان در رکود به سر می‌برد و توافق هسته‌ای تاثیری مثبت در بازار آهن نگذاشته است. مشکل اصلی بازار آهن در مقطع فعلی توقف پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز است که اصلی‌ترین دلیل رکود در بازار آهن محسوب می‌شود.

    او تصریح کرد: در حال حاضر ما فولاد تولید می‌کنیم اما درصد کمی از این تولیدات صادر می‌شود و باقی محصولات فولادی در انبارها دپو می‌شوند چرا که در حال حاضر خریداری برای محصولات‌مان وجود ندارد و فروشندگان مجبور هستند که محصولات فولادی خود را به صورت قسطی یا زیر قیمت بفروشند و متقبل زیان شوند.

    رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با تاکید بر حمایت دولت از بازار آهن گفت:  بودجه‌ای که دولت به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده، 60 هزار میلیارد تومان است که اگر دولت بتواند این طرح‌ها را به حرکت در بیاورد، به نفع تولیدکنند‌گان داخلی و فعالان بازار آهن خواهد بود.

    او وضعیت معاملات را در بازار آهن تا پایان سال بی‌رونق عنوان کرد و گفت: بازار آهن همانند ماه‌های گذشته معاملات رو بدون رونق تا پایان سال سپری می‌کند و این امیدواری در بازار وجود دارد که سال آینده طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز بیشتر از گذشته رونق بگیرد و تقاضا برای آهن‌آلات افزایش پیدا کند.

    آزاد با بیان اینکه فروش آهن‌آلات در هفته اخیر همانند هفته گذشته بدون رونق بود، گفت: قیمت شمش در هفته اخیر  به ازای هر کیلوگرم 960 تا 980 تومان داد و ستد شد و تیرآهن به ازای هر کیلوگرم 1250 تومان به فروش رسید. همچنین میلگرد 1100 تومان در بازار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی