مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد:

افتتاح مسکن معلولان در ۵ شهرستان استان کرمانشاه

عصر ساختمان-مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، از افتتاح مسکن معلولان در ۵ شهرستان استان خبر داد.

افتتاح مسکن معلولان در ۵ شهرستان استان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، امید قادری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: از تاریخ 25 الی 31 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نام گذاری شده که این سازمان با تلاش های شهید دکتر محمدعلی فیاض بخش در سال 59 بر اساس آرمان های انقلاب تشکیل شد.

    وی کمک به نیازمندان  و رفع محرومیت ها را از دیگر اهداف و آرمان های تشکیل سازمان بهزیستی اعلام کرد و گفت: هدف امسال سازمان بهزیستی کمک به سلامت اجتماعی انسان ها از هر جهت است و در راستای آسیب های اجتماعی باید کارشناس آن که زیر مجموعه بهزیستی است ورود کند.

    به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، در برنامه ششم توسعه خوشبختانه بسیار بیشتر از سایر برنامه ها به حوزه اجتماعی توجه و وظایف سنگینی به بهزیستی محول شده است.

    این مسئول با بیان اینکه برخی آسیب های اجتماعی علاوه بر فرد جامعه را هم تهدید می کند، افزود: از آن جمله این آسیب ها می توان به اعتیاد، طلاق، بیکاری، حاشیه نشینی و کودکان کار... اشاره کرد که استان کرمانشاه نیز درگیر با این آسیب هاست.

    قادری بیان داشت: در برنامه ششم مصوب شده همه شهرهای بالای 50 هزار نفر دارای اورژانس اجتماعی شوند و ما در بهزیستی امسال 6 اورژانس اجتماعی را راه اندازی کردیم.

    این مسئول عنوان کرد: آسیب های اجتماعی ریشه در فرهنگ دارد و هر چه اعتقادات را بتوانیم تقویت کنیم شاهد کاهش آسیب ها خواهیم بود.

    وی ابراز امیدواری کرد که حس مسئولیت اجتماعی درهمه جامعه تقویت شود و افراد نسبت به بحران های اجتماعی خود، همسایه، آشنا و فامیل بی تفاوت نبوده و حتی اگر خود نمی توانیم اقدامی کنیم افراد را به مراکز مربوطه هدایت کنیم.

    مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بر حمایت و همکاری دستگاه های ذی ربط در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان از طریق تشکیل کارگروه های مختلف و همچنین استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

    وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم توسعه آزمایشات ژنتیک برای خانوارهای محروم  و نیازمند جامعه طی سال جاری رایگان است.

    مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین یادآور شد: تمام خانوارهای دارای دو معلول به بالا طی امسال صاحب مسکن می شوند و مسکن معلولان در شهرستان های کرمانشاه، جوانرود، صحنه، سنقروکلیایی و اسلام آبادغرب افتتاح خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی