مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در مناطق محروم کشور

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی و گسترش از اجرای ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در مناطق محروم کشور خبر داد.

اجرای ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در مناطق محروم کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا،معظمی  در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی در اسفراین گفت: هرچند قانون گذار این سازمان را مکلف نکرده که در مناطق محروم سرمایه گذاری کند اما این سازمان هم اکنون 2500 میلیارد تومان پروژه را در این مناطق در حال انجام است.

    وی افزود: این سازمان به دنبال آن است که اگر بخش خصوصی در منطقه ای تمایل به سرمایه گذاری ندارد و یا اینکه تمایل به سرمایه گذاری با بخش دولتی دارد، با آن ها در اجرای پروژه مشارکت کند.

    معظمی ادامه داد: نقش سازمان گسترش و نوسازی بنگاه و بنگاه داری نیست بلکه کمک به توسعه برای ایجاد ثروت است.

    وی اظهار کرد: بعد از برجام 28 موافقت نامه نیز با سرمایه گذار خارجی امضاء شده که تاکنون هشت فقره تبدیل به قرار داد شده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این قرار دادها برای مشارکت در صنایعی همچون خودرو، صنایع فولادی و...بوده است.

    وی تصریح کرد: برنامه امسال این سازمان برای سال جاری سرمایه گذاری شش هزار میلیارد تومانی است که در این راستا 81 هزار شغل در کل کشور ایجاد می شود.

    معظمی در پاسخ به این سوال که برنامه این سازمان برای واگذاری واحدهای تولیدی آلومینیای جاجرم، فولاد و لوله گستر اسفراین چه چیزی است؟ گفت: نظر ما بر این است که این واحدهای تولیدی به افرادی واگذار شود که اهلیت و تجربه کافی را داشته باشند.

    وی خاطرنشان کرد: این خوب نیست که در سال تولید و اشتغال واحد تولیدی را واگذار کنیم که اشتغال آن نیز از بین رود.

    رئیس سازمان نوسازی و گسترش افزود: طی سال جاری چند پروژه در مجتمع صنعتی اسفراین به پایان می رسد که 100 هزار تن به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود.

    وی ادامه داد: در واحد تولیدی لوله گستر اسفراین نیز مبلغ سه میلیون دلار برای اجرای پروژه CRA تامین اعتبار شده است.

    وی در پایان از بدهی 160 میلیارد تومانی شرکت ملی نفت ایران به شرکت لوله گستر اسفراین خبر داد و بر پرداخت هر چه سریع تر از سوی مسئولان تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی