مدیران خودروعصر اعتبار

واکنش شرکت عمران پردیس;

پیگیر حقوق متقاضیان مسکن مهر در تاخیر واگذاری‌ها هستیم

عصر ساختمان- شرکت عمران پردیس در واکنش به خبر تسنیم، با تاکید بر پیگیری حقوق حقه متقاضیان در تاخیر واگذاری واحدهای مسکن مهر اعلام کرد، در شروع طرح مذکور هیچگونه توجهی به مسائل فنی، اقتصادی از جمله توپوگرافی، زیرساخت، روبنایی و... نشد.

پیگیر حقوق متقاضیان مسکن مهر در تاخیر واگذاری‌ها هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، متن پاسخ شرکت عمران پردیس که به امضای رضا بابازاده خوشرودی عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس رسیده، عینا در ذیل می‌آید؛

    «اعلام یا تعیین قیمت‌های قطعی پروژه‌های مسکن مهر در گرو ضوابط و متغیرهای قانونی است که متاسفانه در زمان انعقاد قرارداد به آن توجهی نشده است و تاکنون شرکت عمران پردیرس را در برخی از پروژه‌ها درگیر و گاها مختل کرده است. جای بسی شگفتی و تامل است که در خبرگزاری یاد شده بدون توجه به این مسائل اقدام به تدوین و انتشار مطلب نموده و شرکت عمران پردیس را که با تمام قوا جهت حقوق متقاضیان محترم مسکن مهر این مهم را تعیین تکلیف کرده، زیرسئوال ببرد. شاید سزاوار این است که بنام حقوق متقاضیان، اراده باطل کنیم و مسئله را به دولت قبل انتقال بدهیم.

    ملاک عمل تعیین قیمت‌های قطعی تمام شده پروژه‌های مسکن مهر بر اساس آیین‌نامه‌ها،‌شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های است که از سوی مراجع ذی‌صلاح (وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور) ابلاغ می‌گردد و این شرکت هم بر اساس آن اقدام نمده است.

    واضح است ثبت‌نام مسکن مسکن مهر پردیس در تاریخ 91/3/3 توسط وزیر وقت راه و شهرسازی به معاونت مربوطه ابلاغ گردیده و متعقبا مذاکرات برای ثبت‌نام از متقاضیان با اداره پُست انجام شد، سپس اداره پست نسبت به ثبت‌نام متقاضیان اقدام نموده است.

    پس از آن عقد قرارداد در قالب تفاهمنامه‌های سه جانبه با سازندگان تا اواخر سال 91 و اوایل سال 92 انجام شده است،‌ بنابراین ذکر این موضوع که واحدها در سال 91 می‌بایست واگذار می‌گردید از بنیان غلط است.

    با عنایت به این موضوع و این‌که زمان کلیه تفاهمنامه‌ها 18 ماهه بوده این یعنی تحویل واحدها باید در پایان سال 93 صورت می‌گرفت.

    تحویل واحد در پروژه‌های مسکن مهر در کل کشور دارای شرایط و مراحلی است، از جمله تکمیل آورده متقاضیان انجام فروش اقساطی و... که شرکت عمرات پردیس هم از این قائده مستثنی نمی‌باشد. طی کردن این مراحل نیاز به روند زمانی دارد که شرکت عمران پردیس طی اطلاعیه شماره 67 برنامه زمانبندی تحویل واحد را ارائه نموده و جهت تحویل واحدشان طبق برنامه زمانبندی اعلام شده به کارگزاری مسکن مهر مراجعه نمایند. این یک فرآیندطبیعی چند ساله در کل کشور می‌باشد.

    حال در این‌که تاخیراتی در برنامه تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر صورت گرفته،‌شکی نیست و تعیین تکلیف این موضوع منوط به ارائه لایحه تاخیرات توسط سازندگان،‌تشکیل کمیسیون تاخیرات و بررسی آن می‌باشد که این موضوع در الحاقیه تفاهمنامه سه جانبه ساخت مسکن مهر پیش‌بینی شده و به موقع مفاد آن تعیین تکلیف و اجرایی خواهد شد. بالاخره تاخیر در کارهای اجرایی به ویژه پروژه مسکن مهر و با توجه به مقطع زمانی که این پروژه شروع شده بود تا حدودی قابل پیش بینی بوده است.

    شرکت عمران پردیس ضمن پیگیری و اعتراض به تاخیرات به وجود آمده، پیگیر حقوق حقه متقاضیان می‌باشد. ما نیز معترض هستیم که چرا دولت محترم پیشین قبل از جهش قیمت‌ها به تعهدات خود که همانا تحویل 18 ماهه واحدها به متقاضیان بوده عمل نکرده است. اما جواب این سئوال را بدانید که اگر این واحدها در آن بازه زمانی در ئ.لتی که خود مبدا ابن طرح بوده تحویل داده نشده به تعداد برگه‌های 8 سال دولت پیشین دلیل دارد. پروژه‌ای که در شروع ان هیچ گونه توجهی به مسائل فنی، اقتصادی آن (توپوگرافی،‌زیرساخت،‌روبنایی و...) نشده، طبیعی است که برای اتمام رساندن نیاز به روند زمانی طولانی خواهد داشت.

    علی‌رغم این‌که دولت فعلی نقشی در ابداع این طرح نداشته،‌با این حال ما خود را متعهد دانسته تا مسائل و مشکلات پیش‌رو را حل نموده و هرچه سریعتر واحدهای متقاضیان را به همراه کلیه خدمات زیربنایی و روبنایی در قالب محله محوری تکمیل کرده تا محیطی امن و در خور شان مردم شریف کشورمان را آماده تحویل و سکونت نماییم.»

    پاسخ :

    در بخشی از این پاسخ  آمده "ذکر این موضوع که واحدها در سال 91 می‌بایست واگذار می‌گردید از بنیان غلط است" که در توضیح مجددا تاکید می‌شود مطابق پیش‌قراردادهایی که در اختیار متقاضیان قرار دارد، واحدهای مسکن مهر باید دیماه سال 91 تحویل می‌شد که تصویر یک نمونه از آنرا در ادامه می‌‌آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو