مدیران خودروعصر اعتبار

نشست اتاق بازرگانی و معاونت میراث فرهنگی برگزار شد

عصر ساختمان- نشست مشترک میان اتاق بازرگانی و معاونت میراث فرهنگی با هدف همکاری های مشترک در زمینه مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی برگزار شد.

نشست اتاق بازرگانی و معاونت میراث فرهنگی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، نشست مشترک میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و معاونت میراث فرهنگی با هدف دستیابی به محورهای کاری و همکاری های مشترک در زمینه مطالعه، مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی و راه اندازی و گسترش پایگاههای پژوهشی با حضور محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، محمدرضا کارگر مدیر کل موزه ها، فرهاد عزیزی مدیر کل امور پایگاه های جهانی، احمد اصغری قاجاری رئیس کمیسیون گردشگری، اتاق بازرگانی، حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی و مسعود شیرین کلام دبیر کمیسیون گردشگری  اتاق بازرگانی برگزار شد.

    به گفته «محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور در این جلسه هماهنگی با اشاره به  موزه اسناد تاریخی تجارت در شهر رودبار گیلان و اسناد و مدارک معتبر موجود در این موزه بر لزوم ایجاد موزه های بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی تاکید شد.

    وی همچنین پیشنهاد همکاری مشترک اتاق بازرگانی و صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی را از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست عنوان کرد و افزود: اتاق بازرگانی می تواند موضوع بهره برداری از بناهای تاریخی را از طریق امضای تفاهمنامه با صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی پیگیری کند.

    معاون میراث فرهنگی کشور برگزاری دوره های آموزشی بین المللی مشترک میان اتاق بازرگانی و معاونت میراث فرهنگی به همراه بررسی تقاضای اتاق بازرگانی برای عضویت در شورای عالی میراث فرهنگی و پشتیبانی اتاق بازرگانی از پژوهش های تاریخی، فرهنگی، حفاظت، مرمت و معرفی را از دیگر موضوعات این جلسه عنوان کرد.

    آنطور که طالبیان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد که به صورت سالیانه همایش و نمایشگاه مشترک معاونت سازمان میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود. این درحالی است که امور مطالعاتی و پژوهشی مشترک در استان ها در دستور کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد.

    به گفته طالبیان، در جلسه قرار شد سازمان میراث فرهنگی نسبت به معرفی یک بنای تاریخی مناسب برای استفاده اتاق بازرگانی اقدام کند و فهرست بناهای قابل واگذاری توسط صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی به همراه فهرست پروژه های نیمه سازمان میراث فرهنگی که مشمول ماده 27 می شوند در اختیار اتاق بازرگانی قرار گیرد.

    در این نشست همچنین قرار شد اطلاعات استان های مختلف در راستای موضوعات مطرح شده در این نشست اخذ و در اختیار اتاق بازرگانی جهت همکاری های مشترک در تهران و سایر استانها قرار داده شود.

    معرفی تشکل های فعال استار تاپ از سوی اتاق بازرگانی به سازمان میراث فرهنگی نیز از جمله موارد مطرح شده در این نشست به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی