مدیران خودروعصر اعتبار

دادستان یزد:

نظارت بیشتر در جهت صیانت از بافت تاریخی یزد ضروری است

عصر ساختمان- دادستان عمومی و انقلاب یزد بر حضور به موقع و نظارت بیشتر از بافت تاریخی و اقدام سریع در جهت جلوگیری از تخریب و هرگونه سوء استفاده احتمالی از بافت تاریخی یزد تأکید کرد .

نظارت بیشتر در جهت صیانت از بافت تاریخی یزد ضروری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  علی‌اکبر شمس  با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد و ضرورت بیشتر صیانت از این میراث ماندگار، افزود: به یگان حفاظت میراث فرهنگی به عنوان ضابط خاص، اختیارات بیشتر در برخورد سریع با جرائم مشهود و هر گونه ساخت و ساز های غیرمجاز و خلاف ضوابط داده شده است .

    وی تصریح کرد: با توجه به این که یگان حفاظت از میراث فرهنگی به تنهایی قادر به این امر نیست و این مسئله نافی صلاحیت و مسئولیت عام سایر ضابطین نیز نیست، باید با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان یزد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برخورد با جرائم ارتکابی در حوزه میراث فرهنگی با اهتمام جدیت دنبال شود .

    این مقام قضایی بر ضرورت حفظ بافت تاریخی شهر یزد از هرگونه تجاوز، تخریب، ساخت و ساز غیر مجاز و حفاری غیر مجاز تأکید و اظهار کرد: طبق ماده 44 قانون آیین دادرسی کیفری در آنچه که به عنوان جرم مشهود ارتکاب می‌یابد، لازم است یگان حفاظت، حسب وظیفه قانونی خود عمل کرده و آلات و ادوات ارتکاب جرائم در حوزه میراث فرهنگی را جمع‌آوری به مکان مناسبی منتقل کند.

    وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور متهم نیز باید با هماهنگی قاضی کشیک، اقدام قانونی معمول و گزارش لازم به دادسرا اعلام شود .

    دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: چنانچه جرائم مورد اشاره غیرمشهود بود و وسایل ارتکاب جرم در محل مشاهده شد، وسایل توقیف و مستندسازی و تهیه گزارش جهت سایر مراتب قانونی به دادسرا ارسال شود.

    وی یادآور شد: ورود به محل در این گونه جرائم مستلزم دستور قضایی موردی و خاص است که باید طی هماهنگی با مقامات قضایی اخذ شود .

    شمس حضور به موقع و انجام اقدامات قانونی در اسرع وقت در برخورد با متخلفان عرصه میراث فرهنگی را موثر در پیشگیری از وقوع جرم دانست و بیان کرد: با توجه به این که حضور به موقع در همان ابتدای اقدامات خلاف قانون و جلوگیری از آن در پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزایی دارد، باید تلاش شود با هرگونه تجاوز و تعدی از همان ابتدا برخورد قانونی صورت پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار