مدیران خودروعصر اعتبار

دفترچه قسط پردیس هنوز لاینحل است

عصر ساختمان- با وجود افتتاح بیش از ۱۸ هزار واحد مسکن مهر پردیس موضوع پایان کار، معرفی به بانک و ارایه دفترچه فروش اقساطی واحدهای افتتاح شده در برخی فازها در حال تبدیل شدن به معضلی جدید است.

دفترچه قسط پردیس هنوز لاینحل است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در شهر جدید پردیس تا کنون بیش از 18 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است. با این حال عدم توفیق در اجرای فرآیند فروش اقساطی به مشکلی جدید برای متقاضیان تبدیل شده است؛ چرا که عمده واحدها به خصوص در فازهای 5 و 8 پایان کار ندارند، به همین دلیل از شرایط معرفی به بانک برخوردار نیستند و متقاضیان نمی توانند آنها را تحویل بگیرند.

    با اینکه در هفته های قبل مدیرعامل شرکت عمران پردیس در نامه هایی جداگانه خواستار صدور دفترچه اقساط برای 4543 واحد در فاز 11 و 2114 واحد مسکن مهر در فاز 8 از طریق بانک مسکن حوزه شرق استان تهران و شعبه شهر جدید پردیس شده بود و حتی عباس آخوندی دستور تسهیل در شرایط فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر بدون پایان کار را صادر کرد اما ظاهرا هنوز تغییری در شرایط ایجاد نشده است.

    این موضوع سرانجام صدای متقاضیان را درآورده و به همین دلیل در روزهای اخیر نامه ای به مدیرعامل شرکت عمران پردیس نوشتند و خواستار رسیدگی به موضوع فروش اقساطی شده اند.

    در بخشی از این نامه آمده است: "عطف به نامه شماره ی 3033/96/ص/4302 شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با موضوع موافقت مقام عالی وزارت با تسهیل در شرایط فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر بدون پایانکار و قول های پی در پی جنابعالی به منظور برطرف سازی مصائب موجود، متاسفانه هیچ گونه تغییری در شرایط ایجاد نشده و به هیچ کدام از بندهای نامه های ارسالی پاسخ روشن و شفافی ارائه نشده است.

    طبق فرمایش قائم مقام محترم وزیر؛ آقای مهندس مهرآبادی و زحمات آقای مهندس خادمیان در مورد تحویل واحدهای افتتاح شده فاز 5 و فاز 8 در چند ماه اخیر، هیچ واحدی به متقاضیان تحویل نگردیده است و با گذشت شش ماه از اولین افتتاح فاز 8 به وضوح میتوان نمایشی بودن افتتاح را در پردیس شاهد بود. علاوه بر این با ادعای پیمانکاران مبنی بر عدم واریز مطالبات آنها از سوی شرکت عمران در قبال ساخت و سازهای صورت گرفته مواجه شده ایم که این امر لاجرم باعث کاهش فعالیت کارگران شاغل در کارگاه ها و در نهایت کندی روند پیشرفت و توقف کار می گردد".

    البته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر روز 14 تیرماه در حاشیه افتتاح 650 واحد مسکن مهر پردیس در خصوص مشکل فروش اقساطی گفت: در حال پیگیری موضوع با بانک‌های عامل هستیم. من بعد از این مراسم به بانک مسکن می‌روم و در آنجا این مسئله را مطرح می‌کنم که امیدوارم تعدیل شود. اگر احیانا نتوانستیم به نتیجه خوبی برسیم، تاکید داریم که حتما واحدها را تحویل دهیم زیرا مردم نباید بعد از این همه مدت منتظر بمانند.

    بعد از این صحبت شنیده شد که مساله ضامن قرار است با ارایه سفته حل شود اما هنوز اعلام رسمی در این خصوص انجام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی