مدیران خودروعصر اعتبار

رایزن تجاری ایران در عراق خبرداد;

ایجاد فروشگاه های دایمی ساختمان در عراق

عصر ساختمان- طرح ایجاد فروشگاه های دائمی محصولات ساختمانی در عراق اجرایی می شود.

ایجاد فروشگاه های دایمی ساختمان در عراق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، دکتر ناصر بهزاد رایزن بازرگانی سفارت ایران در عراق در ملاقات با عدنان شریفی مدیرکل بازرگانی مصالح ساختمانی وزارت تجارت عراق در خصوص فرصتهای همکاری در بخش تامین و تولید انواع محصولات ساختمانی مذاکره شد.

    دراین نشست آقای عدنان به  لزوم حضور به موقع  شرکتهای ایرانی تاکید و با توجه به طولانی شدن فرایند استفاده شرکتها از فرصتهای موجود در عراق اشاره داشت: دربرخی مواقع مجبور به انعقاد قرارداد باسایر کشورها مثل مصر. تونس . ترکیه و ...

    دراین جلسه رایزن بازرگانی ایران بر تغییر نگاه ایران در جدیت برای اجرای دیپلماسی تجاری در فضای بین الملل اشاره و افزود ظرفیت عظیم بخش خصوصی ایران امروز قدرت قابل اتکایی در حوزه فناوری محصولات ساختمانی ایجاد نموده و ارتباط دهی آن با شرکتهای عراقی زمینه ساز ارتقا تعاملات اقتصادی خواهد بود.

    بنا به پیشنهاد رایزن بازرگانی کشورمان برای بهره برداری موثر از بازار عراق، طرف عراقی با در اختیار قراردادن برخی تسهیلات به شرح ذیل به شرکتهای ایرانی موافقت و اعلام امادگی نمود شرکتهای باقابلیت حداکثر به مدت یک هفته می توانند برای در اختیار گرفتن زمین و ارایه طرح به منظو ر مشارکت در  تعریف شبکه توزیع و همکاری در تولید نسبت به عقد تفاهم اقدام کنند.

    زمین رایگان بصورت 50 ساله در اختیار قرارمیگیرد
    در اختیار گذاشتن انبار
    کارمند عراقی(60 درصد عراقی و مابقی ایرانی)
    اعطای نامه به نخست وزیری برای برخورداری از معافیت 50 تا 100 درصدی گمرک
    بهره مندی از خریدهای انحصاری دولت عراق ازاین فروشگاهها

    زمینه های موردنظر:

    همه نوع محصول مورد استفاده در ساختمان بویژه لوازم بهداشتی کاشی سرامیک اهن میلگرد لوله درب چوبی پنجره الومینیوم و ..

    درادامه پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک 6 نفره متشکل از طرف ایران و عراق برای ساماندهی موانع و تسهیل روابط و احصا و استفاده از فرصتهای همکاری اقتصادی مشخصا در بخش مصالح ساختمانی عنوان و مقررشد پیگیری های لازم از سوی دوطرف انجام شود لازم به ذکراست کمیته مشابه اخیرا توسط عربستان باعراق شکل گرفته است
    رایزن کشورمان اضافه کرد ارایه راهکار برای
    افزایش پوشش ریسک صندوق ضمانت صادرات برای تقویت تجارت باعراق و برخورداری از شرایط مناسب برای رشد اعتبار و پشتیبانی بانکهای مرکزی دوکشور از جمله موضوعات مهم می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی