مدیران خودروعصر اعتبار

پتانسیل ایجاد ۵۰ هزار شغل در حوزه خدمات شهرهای هوشمند

عصر ساختمان- یک کارآفرین حوزه مسکن با بیان این که ایجاد شهرهای هوشمند در بازه کوتاه مدت باعث ایجاد حداقل ۵۰ هزار فرصت شغلی می‌شود،‌ گفت:‌ ۷۰ درصد تردد ایرانی‌ها فقط برای کسب اطلاعات از خدمات شهری است.

پتانسیل ایجاد ۵۰ هزار شغل در حوزه خدمات شهرهای هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، علیرضا سبزعلیان اظهار کرد: سئول یکی از خواهرخوانده‌های تهران است که حدود 20 درصد کل کره‌جنوبی در این شهر است. بیش از 500 خدمت مختلف در این شهر به صورت آنلاین در حال انجام است و بزرگترین شهر الکترونیکی دنیا محسوب می شود.

    وی با بیان این‌که در ایران 70 درصد از رفت و آمدها در ایران برای کسب اطلاعات درباره خدمات است، افزود: در کلانشهرها ناچاریم به سمت شهر هوشمند در راستای ارتقای خدمات دهی به مردم و حفاظت از محیط زیست پیش برویم.

    وی با بیان این‌که آلودگی هوا،  عدم حفاظت محیط زیست و ... رهاورد این 70 درصد رفت و آمد است، تصریح کرد:‌ شهر الکترونیکی شهری است که اغلب خدمات  به شهروندان از طریق ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل دسترسی است و شهروندان می‌توانند تمام نیازهای خود را از این طریق دریافت کنند.

    وی ادامه داد: حرکت به سمت شهر الکترونیکی نیازمند زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی است. در مورد اول به تازگی شاهد آن هستیم که حداقل‌ها برای ارائه خدمات هوشمند را در جامعه داریم. در حال حاضر ضریب نفوذ موبایل و اینترنت به ترتیب در کشور  120 و 80 درصد است.

    این کارآفرین حوزه مسکن با بیان این‌که می‌توانیم به سمت هوشمندسازی شهرها پیش برویم، افزود: هوشمندسازی مزایایی از جمله توزیع عادلانه امکانات، کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش اشتغال دارد.

    سبزعلیان با اشاره به زونمایی از  سامانه سرویس هوشمند خدمات نظافت منازل  (اسپارد) از نرخ بالای بیکاری در کلانشهرها، یاد کرد و گفت: در جهت حرکت به سمت داشتن یک زندگی هوشمند و الکترونیکی به عنوان بخش خصوصی ارائه خدمات آنلاین را در دستور کار قرار دادیم و ماموریت داریم ابزارها و سیستم‌های آنلاین برای مردم را تهیه و طراحی کنیم.

    به گفته این فعال اقتصادی خدمات در حوزه شهر هوشمند پتانسیل ایجاد شغل برای 50 هزار نفر را در یک بازه کوتاه مدت دارد و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

    وی بیان کرد:‌ در راستای ایجاد شهرهای هوشمند و جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان‌ها لازم است خدمات واحدهای مسکونی با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو