مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران:

یک بانک خصوصی در طرح مسکن قسطی، جایگزین بانک مسکن می‌شود

واکنش مثبت بازار مسکن به برجام

عصر ساختمان:با اجرایی شدن برجام و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و افزایش قدرت خرید مردم، بازار مسکن وارد دوره رونق می‌شود.

یک بانک خصوصی در طرح مسکن قسطی، جایگزین بانک مسکن می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران از مذاکره با بانک‌های خصوصی برای جایگزینی بانک مسکن در طرح مسکن قسطی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن برجام و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و افزایش قدرت خرید مردم، بازار مسکن وارد دوره رونق می‌شود.

    حسن محتشم در نشست خبری برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی مسکن با اشاره به تاثیرات اجرایی شدن برجام بر بازار مسکن گفت: بازار مسکن وارد سومین سال رکود خود شده است و در این مدت راهکارهایی که برای رونق بازار اعمال شده تاثیر نسبی داشته و مانند مُسکن عمل کرده است.

    وی با تاکید برجام می‌تواند بازار مسکن را تحت تاثیر قرار دهد گفت: به طور قطع با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها پول‌های بلوکه شده به کشور برمی‌گردد و سرمایه‌گذاری و گردش نقدینگی افزایش می‌یابدو بخشی ا زاین نقدینگی‌ها هم جذب بازار مسکن خواهد شد.

    وی ادامه داد: با افزایش سرمایه‌گذاری و گردش نقدینگی قدرت خرید مردم هم افزایش خواهد یافت و در این حالت بازار مسکن هم وارد رونق می‌شود.

    محتشم با انتقاد به عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن قسطی گفت: سود کارمزد بانک مسکن برای ضمانت اقساط صد میلیون تومانی بسیار زیاد است و بانک‌های خصوصی برای مشارکت در این طرح با سودهای دو الی سه درصد اعلام آمادگی کرده‌اند.

    رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران از مذاکره جدی با یک بانک‌خصوصی به جای بانک مسکن در این طرح خبر داد و گفت: هنوز توافقات نهایی با این بانک انجام نشده اما به طور قطع نرخ کارمزد این بانک چیزی حدود 2 الی 3 درصد خواهد بود.

    وی ادامه داد: طرح مسکن قسطی سال گذشته از سوی انبوه‌سازان مطرح شد و نیاز به یک کارگزار وجود داشت و بانک‌ها هم بهترین کارگزاران برای انجام این طرح‌ها هستند.

    وی افزود: بانک مسکن برای مشارکت در طرح مسکن قسطی اعلام آمادگی کرد اما معتقدم نباید سقف صد میلیون تومانی را برای هزینه اقساط این طرح اعلام می‌کرد.

    محتشم با بیان اینکه صد میلیون تومان حداقل 20 درصد از هزینه کل خرید خانه را شامل می‌شود گفت: این طرح بازپرداخت اقساط سه میلیون تومانی در ماه را دارد بنابراین برای اقشار متوسط و زیر متوسط مناسب نیست.

    رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه مخاطب این طرح اقشار با درآمدهای بالا هستند گفت: به طور قطع این طرح نمی‌تواند در خانه‌دار شدن تمام اقشار کشور بگذارد و تنها برای مخاطب محدودی تعیین شده است.

    وی همچنین درباره برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی با همکاری دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی گفت: دومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی با همکاری  این دانشگاه برای ارتقای کیفیت ساختمان و صرفه‌جویی و هدر رفت انرژی در 21 اسفند در برج میلاد برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو