مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بورس کالای ایران خبر داد:

ابزارهای مالی امسال با مسکن پیوند می خورد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران گفت: امسال با پیوند ابزارهای بورسی به املاک، سرمایه های خرد را به سمت بازار مسکن هدایت و به خروج مسکن از رکود کمک می کنیم.

ابزارهای مالی امسال با مسکن پیوند می خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، حامد سلطانی نژاد گفت: ابزارهای مالی در بورس کالای ایران می‌تواند سرمایه‌ها را در بخش مسکن به سرمایه‌های مولد تبدیل کرده و از راکد بودن سرمایه‌ها در بخش مسکن جلوگیری کند.

    وی ادامه داد: این روش کمک می‌کند که مسکن از رکود خارج شود، چون این ابزارها کمک می کند تا هر کسی با هر مقدار پولی که دارد در متراژ معینی در مسکن سرمایه گذاری کند؛ با این کار در واقع سرمایه‌ها به سمت مسکن حرکت می‌کند و حتی سرمایه‌های خرد هم می‌تواند به کمک بخش مسکن بیاید.

    وی گفت: در این زمینه مذاکراتی با اتحادیه مشاورین املاک و مجموعه سرمایه گذاری مسکن صورت گرفته است تا ابزارهای بورسی را با مسکن پیوند دهیم، بدین ترتیب فردی که در کشور به دنبال پوشش ریسک افزایش قیمت مسکن و یا تهیه مسکن بلندمدت برای فرزندش است غیر از ساز و کارهای موجودی که در بازار مسکن وجود دارد، می‌تواند از ابزارهای بورسی نیز بهره‌مند شود.

    مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: فروش‌های سلف، فروش هایی هستند که در قالب اوراق صورت می‌گیرند به طوری که هر کسی اوراق را به تعداد مشخصی در سررسید داشته باشد می‌تواند متراژ معینی از یک ملک را تحویل بگیرد.برای این اقدام امیدواریم با ذینفعان این حوزه توافقات را نهایی کرده و عرضه‌ این ابزارهای مالی را تا پایان امسال آغاز کنیم.

    سلطانی نژاد افزود: در صورت همکاری فعالان حوزه مسکن، شرایط لازم را فراهم کرده و دوره‌های آموزشی مورد نیاز را برای آن‌ها برگزار می‌کنیم.

    مدیرعامل بورس کالا گفت: بازیگران اصلی این بازار فعالان فعلی بازار مسکن بوده و فعالیتهایی که در قالب سرمایه گذاری یا در قالب پوشش ریسک نوسانات قیمت مسکن صورت بگیرد، می‌تواند با کمک ابزارهای مالی بورس در بورس کالای ایران اتفاق بیفتد.

    معافیت مالیاتی 10 درصدی خودروسازانی که وارد بورس کالا شوند

    مدیرعامل بورس کالا ی ایران گفت: خودروسازانی که خودروهای خود را در بوس کالا عرضه کنند می‌توانند از معافیت ده درصدی مالیاتی برخوردار شوند.

    حامد سلطانی نژاد افزود: عرضه کنندگانی که به دنبال شفافیت هستند و محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند دارای مشوق هایی، چون معافیت ده درصدی مالیات هستند .

    وی ادامه داد: اگر خودروسازان می‌خواهند از مزایای بورس کالا بهره‌مند شوند باید استمرار عرضه داشته باشند که خریداران بتوانند به این بازار به عنوان یک بازار قابل اتکا وارد شوند.

    مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: بازار بلند مدت بازار خودرو یا بازار سلف فروشی هم به زودی در بورس کالا راه اندازی می‌شود تا افرادی که می‌خواهند حواله‌های اتومبیل خود را پس بدهند دچار مشکل نشوند.

    سلطانی نژاد ادامه داد: با این اقدام به راحتی افراد دیگری جایگزین این افراد می‌شوند و مشکلاتی که بسیاری از افراد در حال حاضر با آن مواجه هستند وجود نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی